Haven brengt nieuwe promotiefilm uit, ook op Youtube

Redactie KW

Het havenbestuur van Zeebrugge (MBZ) heeft een nieuwe film laten maken. De film duurt zes minuten en zal onder meer via Youtube worden verspreid. De film werd gemaakt door Wim Robberechts die eerder al twee presentatiefilms maakte voor de MBZ. Via de film wil het havenbedrijf de mogelijkheden en troeven van Zeebrugge ruimer kenbaar maken.

De beelden bij de jongste uitgave worden enkel ondersteund door muziek. De negen regels tekst die in de film staan, kunnen volgens havenvoorzitter Joachim Coens vlot worden vertaald. “Daardoor is de film als promotiemiddel snel bruikbaar overal ter wereld.”

De vorige promotiefilm van het Zeebrugse havenbedrijf dateerde al van 2001. Sindsdien is de kusthaven echter sterk geëvolueerd. Er werden nieuwe terminals in gebruik genomen en nieuwe bedrijven kwamen er zich vestigen. De promotiefilm is evenwichtig opgebouwd zodat alle klanten van de haven evenwaardig in beeld komen.

Samen met de nieuwe promotiefilm werd ook de huisstijl van de MBZ vernieuwd. Daarvoor werd het Brugse bedrijf d’Artagnan ingeschakeld. In het nieuwe logo is de ‘Z’ van Zeebrugge behouden. De nieuwe overheersende kleur is rood.

Met de nieuwe film en de nieuwe huisstijl is een investering van circa 50.000 euro gemoeid.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier