"Kordekor is al sinds haar bestaan heel actief in de ontwikkeling en creatieve toepassingen van afwerkingsproducten", stelt CEO Bart Debuf. "Binnen totaalinterieur was er ook behoefte aan akoestische oplossingen en anderhalf jaar geleden ontstond hierdoor Whoooz, een initiatief van Philippe Mahieu en mijn zoon Stephan Debuf." Philippe licht toe dat ze zich toel...

"Kordekor is al sinds haar bestaan heel actief in de ontwikkeling en creatieve toepassingen van afwerkingsproducten", stelt CEO Bart Debuf. "Binnen totaalinterieur was er ook behoefte aan akoestische oplossingen en anderhalf jaar geleden ontstond hierdoor Whoooz, een initiatief van Philippe Mahieu en mijn zoon Stephan Debuf." Philippe licht toe dat ze zich toeleggen op akoestische toepassingen in de werkomgeving zoals kantoren, ziekenhuizen en woonzorgcentra. De burelen van Kordekor en Whoooz zijn gevestigd in de Vierschaarstraat in Kortrijk, maar de productie zit al op Evolis waar binnenkort ook de kantoren en de showroom naar toe verhuizen. "Zeven jaar geleden begon Kordekor met antibacteriële interieurafwerking voor de zorgsector", aldus Bart. "Deze producten werden toen ontwikkeld met als doel de ziekenhuisbacterie te bestrijden. We organiseerden toen een seminarie met Marc Van Ranst als gastspreker. We zijn toen als pionier gestart met de toepassing van antibacteriële verf."Nog voor de coronacrisis begon Whoooz met de toepassing van akoestische producten met antibacteriële eigenschappen. "De V-shield anti-corona plexischermen zijn uit deze activiteit voortgevloeid. 'Avant la lettre' werden oplossingen gecreëerd om social distance te realiseren. Hierdoor ontstond een zeer breed toepassingsgebied waar niet enkel de zorgsector maar ook bedrijven en de horeca mee kunnen geholpen worden." Er is een driedelig gamma met losstaande schermen voor bureaus en vergadertafels, staande plexischermen tot op de grond en plexischermen die op tafels geklikt worden. "Met V-shield spelen we in op ontspannen leven en werken in en na coronatijden. We willen dus social distance combineren met social freedom." Bij aanvang besliste het bedrijf al om een deel van de opbrengsten te schenken aan de KU Leuven.