Hotel Cocoon is het voormalige hotel Acces in de Van Iseghemlaan. Het is het vierde hotel - na Burlington, Andromeda en Upstairs - in Oostende voor de groep C-Hotels. "Met het Burlington en Upstairs zijn we al goed vertegenwoordigd in het driesterrensegment", zegt manager Xavier Vercaemst. "Er was vraag naar een hotel met comfort en kwaliteit dat toch nog betaalbaar is. We kwamen al snel uit op het Acces Hotel...

Hotel Cocoon is het voormalige hotel Acces in de Van Iseghemlaan. Het is het vierde hotel - na Burlington, Andromeda en Upstairs - in Oostende voor de groep C-Hotels. "Met het Burlington en Upstairs zijn we al goed vertegenwoordigd in het driesterrensegment", zegt manager Xavier Vercaemst. "Er was vraag naar een hotel met comfort en kwaliteit dat toch nog betaalbaar is. We kwamen al snel uit op het Acces Hotel. De ligging is perfect; dicht bij het centrum en de zee. We kwamen tot een overeenkomst met de familie Verdonck en deden een grondige renovatie."Hotel Cocoon telt 67 kamers. Het concept van Cocoon zit in de naam van het hotel vervat. "Een gezellige plek waar het huiselijke centraal staat", knikt Xavier. "We stellen in Cocoon een tiental mensen te werk. In al onze hotels in Oostende zal dat ongeveer zeventig mensen zijn, met nog heel wat meer in de zomer natuurlijk."Volgens Xavier is het niet alleen de hotelsector die boomt in Oostende, maar de hele stad. "Oostende is bezig met een serieuze inhaalbeweging. Er komen heel wat nieuwe en hippe zaken bij. Toerisme Oostende levert daar een grote bijdrage aan. Voor hotels is het dus een goede periode. Je ziet dat er hotels op de markt zijn die wat afgeleefd zijn, waar de familie vaak geen zin meer heeft om het hotel verder te zetten... Daar gaan wij graag mee aan de slag."De komende maanden opent C-Hotels nog twee hotels aan de kust, in De Panne en Middelkerke. Dan zal de groep in totaal tien hotels uitbaten. "We merken wel dat er een groot verschil is met Oostende in bezettingsgraad", zegt Xavier. "In Oostende spreken we toch algauw van een bezettingsgraad van rond de tachtig procent en dat het hele jaar door."Met Cocoon kiest C-Hotels weer voor een concepthotel, net als Upstairs. "We merken dat dit echt aanslaat. En er is ook vraag naar. Mensen willen vaak een totaalbeleving. Alles moet kloppen, alles moet instagrammable zijn. Vroeger ging je van een saaie receptie naar een saaie kamer naar een saai ontbijt. Wij brengen daar verandering in en geloven echt in concepthotels." (GLO)