"De bedoeling van dit magazine is om de lokale ondernemers aan het woord te laten en hen te promoten. In tijden van Covid-19 is het belangrijk elkaar goed te steunen", duidt student Humane Wet...

"De bedoeling van dit magazine is om de lokale ondernemers aan het woord te laten en hen te promoten. In tijden van Covid-19 is het belangrijk elkaar goed te steunen", duidt student Humane Wetenschappen Jean-Philippe Vrijghem. "Zelfs in een digitale tijd vonden we het nodig dat er een papieren versie kwam van het magazine. We zijn begonnen met 6 bladzijden, maar het is gegroeid. Het is klein van formaat en gemakkelijk mee te nemen." Nu zijn er 32 pagina's. "In het reclameboekje staan ook korte interviews met een mix van lokale handelaars en ondernemers. Verder staan er enkele kortingbons in", vult consultant en grafisch designer Vincent Lagae aan. Deze eerste editie werd gedrukt op 2.000 exemplaren. "We lanceren het als proefproject voor de zomereditie, in de winterperiode komt er een tweede editie." Het boekje wordt in 2.000 bussen in het centrum van Kortrijk gedropt. "Met de tweede editie willen we ook de deelgemeenten betrekken."(PVH/foto JVGK)