Voor de officiële heropening hanteerden Ives Depoortere, ceo Jules Destrooper en Lode Morlion, burgemeester van Lo-Reninge, de schaar die Koning Albert in 2011 heeft gebruikt om het lint door te knippen. Burgemeester Morlion is trots en tevreden: "Ik ben blij dat het bezoekerscentrum hier blijft, en de vernieuwing is heel knap aangepakt. Het verhaal van Jules Destrooper hoort gewoon bij onze geschiedenis, en dit bezoekerscentrum is een toeristische meerwaarde voor Lo-Reninge."
...

Voor de officiële heropening hanteerden Ives Depoortere, ceo Jules Destrooper en Lode Morlion, burgemeester van Lo-Reninge, de schaar die Koning Albert in 2011 heeft gebruikt om het lint door te knippen. Burgemeester Morlion is trots en tevreden: "Ik ben blij dat het bezoekerscentrum hier blijft, en de vernieuwing is heel knap aangepakt. Het verhaal van Jules Destrooper hoort gewoon bij onze geschiedenis, en dit bezoekerscentrum is een toeristische meerwaarde voor Lo-Reninge."Ives Depoortere licht het verhaal van het bedrijf toe tijdens een rondleiding: "Jules Destrooper (1856 - 1934) had een kleine bakkerij in Lo, maar combineerde die met een winkel in koloniale goederen uit Afrika en Azië. Zo onderscheidde hij zich van de vijf andere bakkers in het dorp. Klanten kwamen speciaal naar Lo voor zijn koffie, tabak, chocolade en specerijen. Met de specerijen uit zijn winkel ging Jules aan de slag, en hij verwerkte ze in zijn flinterdunne 'amandelbrood' dat hij als relatiegeschenk aan zijn klanten gaf.""Dat was de voorloper van een succesverhaal. De evolutie beleef je mee in het gloednieuwe bezoekerscentrum. Je ontdekt er de oude kluis waarin de geheime recepten werden bewaard, je snuift de sfeer van weleer op in het oude winkeltje, je maakt kennis met authentieke wafelijzers en deegtroggen... De bezoekers worden meegenomen in de evolutie van het bakproces. De tijdslijn schetst de dynamiek tijdens de oorlogsjaren, 'The Wall of Fame' is gevuld met medailles, van de eerste Medaille d'Or in 1911 tot die van Hofleverancier in 1999 en de vele Superior Taste Awards. De klassiekers zijn nog altijd de natuurboterwafels, de 'gelukskoekjes' of 'lukken', de Parijse wafels... Alle koekjes werden altijd mooi verpakt; dat merk je in het overzicht van geschenkverpakkingen. Nieuw in het centrum zijn ook de interactieve schermen, en de presentatie met interessante weetjes, zoals over de goede doelen die Destrooper nog altijd steunt. Als afsluiter degusteren bezoekers de authentieke koekjes in het proeverscentrum waar ze chef Pol aan het werk zien, die experimenteert met nieuwe recepturen en deel uitmaakt van het team productontwikkeling."Marketingmanager Chris Flamée: "We hebben het verhaal van het bezoekerscentrum gereorganiseerd, met een eenvormige lay-out. Dat merk je al aan de buitenkant: de gevel doet je 'goesting' krijgen. Ook de accenten liggen een beetje anders: met focus op het amandelbrood en de natuurboterwafel, het productieproces, het verhaal rond de persoon van Jules. Het motto van Jules Destrooper was altijd: 'kwaliteit boven alles'. Daarvan week hij nooit af, en dat is tot vandaag zo gebleven. We gebruiken alleen de beste boter, de beste ingrediënten zoals uitsluitend amandelen uit Valencia, er worden geen kleur- of smaakstoffen noch bewaarmiddelen aan onze producten toegevoegd. We zijn ook trouw gebleven aan het oorspronkelijke iconische verpakking, met de kleuren wit en blauw, die deel uitmaakt van ons DNA. We krijgen ook regelmatig de vraag om koekjes onder private label te produceren. Dat kan, maar dan zal de receptuur toch altijd verschillen van onze authentieke producten."