Het Q-label staat voor Quality Service bij toeristische ondernemers en toerismediensten in West-Vlaanderen. Tijdens een korte opleiding krijgen de deelnemers inzicht in de verschillende aspecten die een impact hebben op de beleving van hun bezoekers. Er vindt ook een bezoek van een mystery visitor ...

Het Q-label staat voor Quality Service bij toeristische ondernemers en toerismediensten in West-Vlaanderen. Tijdens een korte opleiding krijgen de deelnemers inzicht in de verschillende aspecten die een impact hebben op de beleving van hun bezoekers. Er vindt ook een bezoek van een mystery visitor plaats. "Voor ons was het een meerwaarde om gericht stil te staan bij de verschillende aspecten met betrekking tot de tevredenheid van onze bezoekers", vertelt Lieven Van Parys, mede-uitbater van B&B La Rozerie. "We zijn nu bijna twee jaar operationeel en vonden het interessant om onze aanpak bij te sturen waar nodig.""Het behalen van het Q-label stimuleert ons om onze zaak verder uit te bouwen in deze aantrekkelijke regio. We kijken uit naar het feestje dat Westtoer organiseert op het einde van het jaar. Met de andere deelnemers kunnen we dan klinken op het kwaliteitsvol ondernemerschap!"Stefanie Vaneeckhoutte, mede-uitbater van koffie- en theeschuur Achiel & Hector: "Het traject nam ons mee op de reis van de klant. Een aantal van onze ideeën belandde in de koelkast omdat onze zaak van in het begin aansloeg. Nu we bijna vijf jaar verder zijn, was het goed om tijd te nemen om verder keuzes te maken op basis van onze eigen talenten. Gericht bepaalden we de volgende stappen.""Er komen een paar nieuwe samenwerkingen met o.a. Stones and Bones uit Leupegem dat historische wandelingen aanbiedt. Het traject heeft ons bevestigd dat we goed bezig zijn. De Q is de kers op de taart." (GV)