Thomas Cook België laat geen klanten vertrekken: “Domper op onze vakantie”

© Getty Images
Redactie KW

Thomas Cook België laat dinsdag 24 september geen klanten vertrekken. Dat heeft het bedrijf maandagavond laat bekendgemaakt in een persbericht. Eerder op de avond had Brussels Airlines gemeld dat het dinsdag twee retourvluchten naar Enfidha (Tunesië) en Djerba annuleert die de luchtvaartmaatschappij uitsluitend voor de touroperator uitvoert.

“Thomas Cook België betreurt het enorm dat als gevolg van deze beslissing de vakantie van haar klanten die dinsdag zouden vertrekken niet kan doorgaan”, klinkt het. Alle pakketvakanties van Thomas Cook en Neckermann zijn verzekerd via het Garantiefonds Reizen, benadrukt de touroperator. Ook Thomas Cook Nederland meldde maandagavond alle vertrekkende vluchten dinsdag te schrappen.

Joost De Deygere.
Joost De Deygere.© Facebook

Joost De Deygere uit Tielt zit sinds gisteren/maandag met zijn gezin in Kreta. Hoe hij terug thuis zal geraken, is voorlopig nog onzeker. “De heenreis is zonder enig probleem verlopen, we zijn zelfs vijf minuten vroeger dan voorzien geland op Kreta”, zegt Joost vanuit kuststad Panormos op het Griekse eiland.

“Ik had voor het vertrek nog een drietal keren telefonisch contact proberen opnemen met Neckermann, maar ik kreeg daar niemand te pakken. De lijn was overbezet of er was in ieder geval niemand bereikbaar. Op goed geluk zijn we dan maar vertrokken en dat is probleemloos gegaan. Eenmaal ter bestemming heb ik contact opgenomen met de reisleidster. Die heeft me gezegd dat het nog onzeker is hoe we terug thuis zullen geraken. Dat is geen fijn gevoel. Het is niet zo dat dit onze vakantie nu verpest, maar je bent er toch mee bezig. Ik vermoed dat alles wel in orde komt. Al zou ik het nu ook niet zó erg vinden om een weekje langer op Kreta te moeten blijven”, lacht Joost.

Intussen kreeg Joost een melding van het hotel op de kamer waarin staat dat hij ‘door het bankroet van Thomas Cook zijn volledige verblijf moet betalen‘. “Voorlopig zien we geen ander probleem dan die brief”, zegt Joost daarover. “Wij zijn alleszins niet van plan om iets extra te betalen. Ik heb mijn advocaat van de melding van het hotel op de hoogte gebracht en morgen komt ook de reisleidster van Neckermann erbij om te zien hoe we dit verder kunnen aanpakken. Hoe dan ook is dit toch wel een domper op onze langverwachte vakantie.”

Thomas Cook België laat geen klanten vertrekken:

(BELGA/LK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier