Stad Wervik lanceert imagocampagne voor handelszaken

V.l.n.r. schepen Bert Verhaeghe, winkelbediende Pascale Vanhaverbeke, deskundige economie Liesbeth Hollebeke en juwelier Filip Simoens. © LV
Redactie KW

Zeventig handelaars uit Wervik en de deelgemeenten willen op een uniforme manier naar buiten komen. De stad deed daarvoor beroep op het reclamebureau Maus Creations uit Kortrijk. De slogan is ‘Wij gaan voor kwalitijd’.

“We gebruiken bewust de foute schrijfwijze kwalitijd, precies om aan te geven dat onze handelaars nog tijd maken voor hun klanten en dat er hier nog kwaliteit is te vinden”, aldus schepen van Lokale Economie Bert Verhaeghe. “Dat maakt ons uniek. Kwalitijd is een woord met veel inhoud. Bovendien mogen we ook niet vergeten dat de handelaars ons verenigingsleven steunen”. Er is een budget van 36.000 euro voor de campagne. De financiële middelen komen voor een derde van Vlaanderen en de rest van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). De handelaars betalen niks.

“We willen met de handelaars als één beeld naar buiten komen en hen als één sterk merk presenteren”, aldus de schepen. “Iedere handelszaak krijgt twee affiches met daarop de mensen achter de zaak in beeld. Deze imagocampagne moet de herkenbaarheid vergroten. De teksten werden aangereikt door de handelaars en verwerkt door Lien Leroy van Dixit uit Kruiseke. In het straatbeeld komen er ook diverse grote affiches.” In maart komt er ook nog een krant uit, niet met advertenties maar met het verhaal achter elke handelszaak.

(EDB – foto LV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier