Stad Brugge lanceert voor de allereerste keer een eigen shoppingmagazine om de vele leuke plekjes in de stad in de kijker te plaatsen. Zes bekende Bruggelingen, waaronder Lara Taveirne en Wim Lybaert, gidsen je langs hun favoriete adresjes.
De tijd van Brugge als openluchtmuseum, laat staan Bruges la Morte, is helemaal voorbij. Dat is de boodschap die het Brugse stadsbestuur wil meegeven met de lancering van het allereerste eigen shoppingmagazine.
Locals
In het magazine loodsen zes locals je op het ritme van hun favoriete muziek – waarvan flarden songtekst al eerder in een aantal etalages werden aangebracht – je door hun hometown Brugge.
Het gaat om foodblogster Ellen Charlotte Marie, auteur en regisseur Lara Taveirne, radio- en televisiejournalist Xavier Taveirne, de jonge skater Beer Vanhoutte, scenariste en kledijontwerpster Sun Mee Catrysse en televisiemaker en moestuinier Wim Lybaert.
120 zaken in de kijker
In het magazine worden zo’n 120 handels- en horecazaken in het stadscentrum vermeld en er komen ook enkele ondernemers aan het woord. De lancering van een eigen magazine maakt deel uit van het actieplan Retail & Horeca dat in de lente van 2020 werd voorgesteld.
“Onze lokale handelaars – ik noem ze graag en zeker in deze tijden ‘local heroes’ – vormen het unieke DNA van Brugge als shoppingstad. Ze zijn de reden waarom shoppers voor Brugge kiezen, want zij maken het verschil”, stelt schepen van Werk en Ondemen Pablo Annys (Vooruit).
“Bedoeling is dat er naar het einde van het jaar toe al een tweede editie van het shoppingmagazine uitkomt, met dus veel aandacht voor winter- en kerstshopping en dan zullen zaken die nu nog niet aan bod kwamen, vermeld worden.” Het magazine, bestaande uit 40 pagina’s in A5 formaat, is terug te vinden in heel wat handelszaken in het stadscentrum en is ook digitaal te lezen.
Alle info op www.brugge.be/shoppingmagazinezomer2021 .
(PDV)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier