Precies één jaar na de lancering van Sportzot, zal Brouwerij De Halve Maan zich met het alcoholvrije merk ten volle toeleggen op de ondersteuning van topatleten, van disciplines die vaak te weinig luister krijgen bij media en sponsors.
...

Precies één jaar na de lancering van Sportzot, zal Brouwerij De Halve Maan zich met het alcoholvrije merk ten volle toeleggen op de ondersteuning van topatleten, van disciplines die vaak te weinig luister krijgen bij media en sponsors. In verschillende fases zal De Halve Maan zijn Sportzot-team uitbreiden, met één voor één gepassioneerde atleten die 'zot zijn van hun sport'. Xavier Vanneste: "We willen met het merk een duidelijk positief standpunt innemen en de link met de sportwereld bestendigen, door jonge veelbelovende sporters/atleten die zich ten volle gepassioneerd inzetten voor hun sport en trainen voor een kwalificatie voor de Olympische Spelen in Tokio, te gaan steunen in hun intensief traject." Klinkende namen zijn zwemmer Pieter Timmers en marathonatleet en inwoner van Moerbrugge Koen Naert. "Het is fijn dat een bedrijf atleten, buiten de sportgrenzen heen, in hun Olympische weg durft te ondersteunen", reageert de geboren Roeselarenaar. "Hopelijk opent dit ook deuren voor ons allemaal. Dat het bedrijf uit het Brugse is maakt het extra speciaal voor mij. Brouwerij De Halve Maan ondersteunt al heel wat leuke loopevents en investeert nu nogmaals in talent van eigen bodem."