In het najaar van 2016 kondigde Tom Boonen zijn pensioen als wielrenner aan. Zondag rijdt hij zijn laatste Ronde van Vlaanderen. Unilin, het bedrijf achter de Quick-Step laminaat-, parket- en vinylvloeren en de sponsor van wielerploeg Quick-Step Floors, laat Tom zijn laatste Ronde niet ongemerkt voorbijgaan. Zowat 500 medewerkers zullen hem op spectaculaire wijze aanmoedigen.

"We zijn al meer dan 18 jaar trotse sponsor van de wielerploeg van Patrick Lefevere", steekt Paul De Cock, president van Unilin, division flooring, van wal. "Tom begon in 2002 aan zijn carrière en stapte twee jaar later over naar de ploeg van Patrick. Hij is zijn team altijd trouw gebleven." Omgekeerd hebben zijn ploeg en sponsor Tom in goede en kwade dagen gesteund. Die wederzijdse toewijding smeedde een ijzersterke band.

Voor heel wat Vlamingen zijn het merk Quick-Step en Tom Boonen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daar heeft het bedrijf de afgelopen jaren de vruchten van geplukt: "We hebben met Tom en zijn teamgenoten creatieve campagnes kunnen voeren, die de kwaliteiten van de renners linken aan de sterktes van onze producten. Toms talent voor de klassiekers was de perfecte match voor onze tijdloze vloeren", klinkt het.

Met het afscheid van Boonen in zicht, brengen de medewerkers van Unilin komend weekend een spectaculair eerbetoon aan hun held. "500 collega's vormen een enorme tifo: een 'levende' banner, bestaand uit panelen waarop Toms afbeelding en de boodschap 'Quick-Step thanks Tom' prijken", verklaart Sophie Hautekeete. De tifo is ongeveer 250 m² groot.

Quick-Step verdeelt bovendien 'Tom-maskers' die de fans ook volgende week tijdens Parijs-Roubaix kunnen dragen om hem te danken voor alles wat hij in de afgelopen 15 jaar heeft betekend voor de wielersport.

In het najaar van 2016 kondigde Tom Boonen zijn pensioen als wielrenner aan. Zondag rijdt hij zijn laatste Ronde van Vlaanderen. Unilin, het bedrijf achter de Quick-Step laminaat-, parket- en vinylvloeren en de sponsor van wielerploeg Quick-Step Floors, laat Tom zijn laatste Ronde niet ongemerkt voorbijgaan. Zowat 500 medewerkers zullen hem op spectaculaire wijze aanmoedigen."We zijn al meer dan 18 jaar trotse sponsor van de wielerploeg van Patrick Lefevere", steekt Paul De Cock, president van Unilin, division flooring, van wal. "Tom begon in 2002 aan zijn carrière en stapte twee jaar later over naar de ploeg van Patrick. Hij is zijn team altijd trouw gebleven." Omgekeerd hebben zijn ploeg en sponsor Tom in goede en kwade dagen gesteund. Die wederzijdse toewijding smeedde een ijzersterke band.Voor heel wat Vlamingen zijn het merk Quick-Step en Tom Boonen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daar heeft het bedrijf de afgelopen jaren de vruchten van geplukt: "We hebben met Tom en zijn teamgenoten creatieve campagnes kunnen voeren, die de kwaliteiten van de renners linken aan de sterktes van onze producten. Toms talent voor de klassiekers was de perfecte match voor onze tijdloze vloeren", klinkt het.Met het afscheid van Boonen in zicht, brengen de medewerkers van Unilin komend weekend een spectaculair eerbetoon aan hun held. "500 collega's vormen een enorme tifo: een 'levende' banner, bestaand uit panelen waarop Toms afbeelding en de boodschap 'Quick-Step thanks Tom' prijken", verklaart Sophie Hautekeete. De tifo is ongeveer 250 m² groot. Quick-Step verdeelt bovendien 'Tom-maskers' die de fans ook volgende week tijdens Parijs-Roubaix kunnen dragen om hem te danken voor alles wat hij in de afgelopen 15 jaar heeft betekend voor de wielersport.