Sophie Gheysens en haar man Thomas Baert, die twee kinderen van 10 en 7 hebben, produceerden in het verleden gin en vodka. Ze kochten een huis in de Vaartstraat, en daar heeft Thomas nu zijn branding agency/grafisch bureau waar hij ook brandings doet. Aangezien Sophie houdt van mensen ontvangen en hen in de watten leggen, houdt ze er een win...

Sophie Gheysens en haar man Thomas Baert, die twee kinderen van 10 en 7 hebben, produceerden in het verleden gin en vodka. Ze kochten een huis in de Vaartstraat, en daar heeft Thomas nu zijn branding agency/grafisch bureau waar hij ook brandings doet. Aangezien Sophie houdt van mensen ontvangen en hen in de watten leggen, houdt ze er een winkel 'The Golden House', die een platform is om dingen voor te stellen en mensen te ontmoeten. "Ik hou van trends spotten, interieur en mode en stel hier toffe dingen voor die mogen gezien worden en waar mensen kunnen over vertellen. Ze organiseert er leuke evenementjes en workshops over kleuren, make-up, kunst en vele andere zaken.""Elke week is er op donderdagavond 'apero-shopping', waar dames een glaasje bubbels krijgen en ondertussen kunnen shoppen. Ook tijdens weekends en met evenementen zal de winkel open zijn. Alles wordt aangekondigd op de Facebookpagina. "Ik wil me niet binden aan vaste openingsuren", zegt Sophie.In The Golden House worden kledij, accessoires, interieuraccessoires, en dingen die Sophie tof vindt op een leuke manier gepresenteerd en verkocht. Voor de zomer heeft Sophie badmode, hamamdoeken en toffe strandtassen, en in de winter zullen ook meer plaids en kussens gepresenteerd worden. "Ik wil de mensen verrassen met nieuw gerief", vertelt Sophie. In de winkel is er ook een zithoek waar je gezellig een glaasje kan drinken. Sophie vindt het belangrijk dat vrouwelijke ondernemers samengebracht worden en elkaar ondersteunen. "Mijn tante Moniek Gheysens is hierin mijn voorbeeld. Vroeger was ik ook graag in de mode gegaan. Het heeft een tijd geduurd maar op die manier kan ik toch een beetje mijn droom realiseren." (EDB)(EDB - foto EDB)