Roularta en Krant van West-Vlaanderen kunnen mooi bereik voorleggen

Redactie KW

Roularta Media Group bereikt met haar totale portfolio van kranten en magazines 52% van de totale Belgische bevolking 12+.

De grootste stijgers zijn Trends Style (+19), Knack (+16), Knack Weekend (+13), Feeling (+13), Plus Magazine (+13), Sport/Voetbalmagazine, Sport/Foot Magazine (+12) en Trends/Trends-Tendances (+11).

In het krantensegment zijn Roularta Local Media en KW (Krant van West-Vlaanderen) de meest doeltreffende mediakanalen om de Verantwoordelijken Voor Aankopen te bereiken: samen bereiken zij 2,6 miljoen Belgen waarvan 69 % VVA’s zijn, dit vertegenwoordigt 1.811.350 mensen. Deze media zijn aangewezen als marketers snel een heel groot bereik voor hun merk willen realiseren. In combinatie met de regionale verankering en de activatiekracht blijven deze regionale weekbladen van Roularta een belangrijke troef om zowel merkbekendheid als store-traffic te genereren. Deze Week, De Zondag, Steps en KW blijven hun belofte inzake massaal bereik en regionale kracht waar maken.

Binnen het Roularta magazinepubliek tekenen de volgende doelgroepen zich duidelijk af: business people en decision-makers, women en luxe lovers. Voor deze segmenten staat Roularta garant voor een bereik van meer dan 50%.

Roularta magazinemedia scoren op business people en decision-makers

Meer dan de helft (55%) van de Belgische kaderleden, zelfstandigen, ondernemers en vrije beroepen hetzij 572.900 decision-makers consulteert één van de Roularta-titels. Bovendien bereiken alle RMG-titels gecombineerd maar liefst 61% (of 1.879.420 personen) van de hoger opgeleiden.

De news- en business magazinemedia bereiken samen bovendien 1 op 4 mannen in België hetzij meer dan 1 miljoen. Knack, Le Vif/L’Express, Trends, Trends-Tendances, Data News, Sport/Voetbalmagazine en Sport/Foot Magazine blijven een bijzonder sterke combinatie om mannelijke beslissingsnemers te informeren dankzij hun gecombineerd bereik van 1.668.350 lezers/surfers.

Roularta magazinemedia inspireren vrouwen en luxe lovers

Vrouwen vinden duidelijk hun gading in de Roularta magazinemerken: Meer dan de helft (57 %) van alle Belgische dames leest één of meerdere van de RMG-magazinemerken, dat zijn niet minder dan 2.827.000 geëngageerde vrouwelijke consumenten. Magazinemerken zoals Libelle, Femmes d’Aujourdhui, Flair N+F, Plus Magazine N+F, Nest N+F scoren sterk op vrouwen/ VVA’s met een selectiviteit van 154 en bereiken meer dan 1 op drie van alle vrouwelijke VVA’s in België.

Alle magazines samen bereiken 58% van alle Belgen in de twee hoogste sociale groepen. Roularta bereikt zo 1.343.280 mensen met aanzienlijke koopkracht, ongetwijfeld ook de luxe lovers. Meer dan 15% van het totaal RMG-bereik situeert zich immers in de exclusieve sociale groep 1. Kwalitatieve magazines, zowel naar inhoud als afwerking, zoals Knack/Le Vif Weekend, Trends Style en Feeling/Gael bieden aan adverteerders de passende redactionele context in combinatie met het juiste doelpubliek dat gevoelig is voor luxeproducten en -ervaringen.

Roularta Media Group zal haar mediamerken nog verder uitbouwen door te investeren in cross-mediale verrijking via alle platformen, in duidelijke doelgroepen op basis van de beproefde abonnementenaanpak, in beklijvende, waarheidsgetrouwe nationale en regionale journalistiek, en ten slotte in de hoogkwalitatieve afwerking van en de creatieve eye-catchers binnen haar printproducten.

Bron: CIM 2017-2018 total brand.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier