De gratis bladen baren wel zorgen met een daling van de reclame-inkomsten.

De omzet steeg in 2019 met 18,8 miljoen euro tot 295,8 miljoen euro. De ebitda-winst (winst voor intresten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) ging maal 3,6 tot 23 miljoen euro. Onder de streep daalde de winst wel fel: -87 procent tot 10,32 miljoen euro, maar een jaar eerder lag die winst een pak hoger met de verkoop van de helft van Medialaan (VTM) aan DPG.

De overname van Sanoma met Libelle, Flair en andere vrouwenbladen deed de omzet uit de lezersmarkt (abonnementen en losse verkoop) 22,8 procent stijgen - ook omdat ze dit jaar voor een volledig jaar opgenomen zijn in de omzet. Zonder deze magazines zouden de inkomsten van de lezersmarkt met 3,8 procent dalen.

De reclame-omzet daalde op een jaar tijd met 3,1 procent. Bij de gratis bladen (o.a. Deze Week) daalt dit met een vijfde. Roularta stelt een brutodividend van 0,5 euro voor.

De gratis bladen baren wel zorgen met een daling van de reclame-inkomsten.De omzet steeg in 2019 met 18,8 miljoen euro tot 295,8 miljoen euro. De ebitda-winst (winst voor intresten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) ging maal 3,6 tot 23 miljoen euro. Onder de streep daalde de winst wel fel: -87 procent tot 10,32 miljoen euro, maar een jaar eerder lag die winst een pak hoger met de verkoop van de helft van Medialaan (VTM) aan DPG.De overname van Sanoma met Libelle, Flair en andere vrouwenbladen deed de omzet uit de lezersmarkt (abonnementen en losse verkoop) 22,8 procent stijgen - ook omdat ze dit jaar voor een volledig jaar opgenomen zijn in de omzet. Zonder deze magazines zouden de inkomsten van de lezersmarkt met 3,8 procent dalen.De reclame-omzet daalde op een jaar tijd met 3,1 procent. Bij de gratis bladen (o.a. Deze Week) daalt dit met een vijfde. Roularta stelt een brutodividend van 0,5 euro voor.