Poppypas laat je het oorlogsfront van Nieuwpoort tot Ieper ontdekken met het openbaar vervoer

Redactie KW

Vervoersmaatschappij De Lijn lanceert een nieuwe veiligheidscampagne naar aanleiding van de 28ste editie van de jaarlijkse kusttramactie.


Met de campagne ‘Geniet van de kust, maar … wees u wel van de tram bewust!’ wil De Lijn de weggebruiker deze zomer attent maken op de aanwezigheid van de Kusttram. Dat werd dinsdag gezegd tijdens de voorstelling van de voordeelpassen in Oostende. “Niet iedereen is immers vertrouwd met een tram in het straatbeeld. De Lijn ziet veiligheid als haar hoogste prioriteit en investeert daarom jaarlijks heel wat tijd, geld en energie in veiligheidsmaatregelen”, klinkt het. Nochtans is het vrij simpel want de tram geniet altijd voorrang.

Veertig attracties

Naast de campagne hecht De Lijn ook veel aandacht aan de kusttramactie met de Pluskaart of kusttramvoordeelkaart. Daarmee kunnen veertig attracties tegen een gunstig tarief bezocht worden. Voor dit seizoen werd daarnaast werk gemaakt van een Poppypas in het kader van de Eerste Wereldoorlog. In Nieuwpoort kan de reiziger met deze dagpas gebruik maken van het openbaar vervoer om het oorlogsfront tot in Ieper te ontdekken.

De kaarten zijn in alle Lijnwinkels te verkrijgen. Ook dit jaar passeert er om de tien minuten een Kusttram langs de 68 haltes langs kust, en wordt het tijdsschema afgestemd op grote evenementen of gebeurtenissen.

(BELGA)