"We creëren een totaalconcept met de naam Urbain", vertelt Maarten Decramer, zaakvoerder van Het Opzet, het Kortrijkse communicatiebureau dat de Poperingse stadspas ontwikkeld heeft. "Het is een stedelijk, activerend en kernversterkend platform. De eerste stap die we zullen ondernemen is een website lanceren met ...

"We creëren een totaalconcept met de naam Urbain", vertelt Maarten Decramer, zaakvoerder van Het Opzet, het Kortrijkse communicatiebureau dat de Poperingse stadspas ontwikkeld heeft. "Het is een stedelijk, activerend en kernversterkend platform. De eerste stap die we zullen ondernemen is een website lanceren met alle detailhandelaars, ook de horeca, van Poperinge. Het tweede product is een stadspas. Concreet zullen we alle deelnemende handelaars een tablet aanbieden, waardoor ze kunnen werken met de pas die ook een echte kaart is. In Poperinge en ruimere omgeving zullen we meer dan 15.000 stadspassen uitdelen. Wat is nu de bedoeling van die stadspas? Wie de pas gebruikt in een deelnemende Poperingse handelszaak, maakt elke week kans op 250 euro aan geschenkbonnen van Poperingse winkels. Verder kunnen gebruikers punten sparen voor de stadswebshop. Die punten kunnen dan omgeruild worden voor prijzen."Klantenkaart Ten derde kan een geïnteresseerde handelszaak van de stadspas een klantenkaart maken van de zaak. Op die manier kan de pas een klantenkaart zijn voor meerdere winkels in Poperinge. We lanceren ook een Poperingse cadeaubon die geldig is in verschillende verkooppunten. Voor de stadspas zijn we nog op zoek naar een nieuwe naam en die willen we laten kiezen door de Poperingenaars. Iedereen kan suggesties geven voor de naam van de stadspas en de cadeaubon. Via loting krijgt een deelnemer meteen 250 euro aan cadeaubonnen. Voor handelaars voorzien we ook individuele mogelijkheden, zoals het aanschaffen van een digitaal scherm in de winkel."(JL)