Poperinge heeft een commercieel strategisch plan voor de detailhandel

Redactie KW

Op de gemeenteraadszitting van maandag 22 december wil het schepencollege dat plan laten goedkeuren.


In het meerjarenplan 2014-2019 formuleerde het stadsbestuur een specifiek actieplan met betrekking tot de versterking en verdere uitbouw van de handelskern in het stadscentrum. Een firma uit Genk stelde de studie op, die negentig pagina’s telt.

“Uit de analyse van de Poperingse detailhandel kwamen ondermeer volgende opvallende conclusies naar voren: Poperinge heeft als winkelstad een bovenlokale aantrekkingskracht; 13% van de eigen bevolking heeft nog nooit in Poperinge gewinkeld; en Poperinge heeft een onderaanbod in het segment dagelijkse goederen, in het bijzonder de voedingsspeciaalzaken”, aldus burgemeester Christof Dejaegher (CD&V). “Het actieplan bevat heel wat mogelijke acties die betrekking hebben op promotie, aanbod, ruimtelijke ligging en interne organisatie van de handelskern. Voorbeelden van acties zijn het lanceren van een wedstrijd ‘Win je winkel’, de invoering van een digitale getrouwheidspas en het ontwikkelen van een eigen webwinkel voor Poperinge. De stedelijke Handelsraad beoordeelde de studie positief.”

(AHP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier