The Guest biedt onderdak aan een 30-tal verschillende grote merken en kleinere veelbelovende labels. Er wordt samengewerkt met overwegend Belgische merken voor het shopgedeelte, maar ook fijnproevers of sportievelingen komen er aan hun trekken. Kunstliefhebbers worden er verwelkomd door een opvallend kunst...

The Guest biedt onderdak aan een 30-tal verschillende grote merken en kleinere veelbelovende labels. Er wordt samengewerkt met overwegend Belgische merken voor het shopgedeelte, maar ook fijnproevers of sportievelingen komen er aan hun trekken. Kunstliefhebbers worden er verwelkomd door een opvallend kunstwerk van Arne Quinze. In de keuken van Sofie Dumont vind je dan weer de lekkerste gerechten. "Ik heb niet lang getwijfeld om in dit project te stappen", vertelt de televisiechef. "Het is een uniek concept waar ik graag mijn samenwerking aan verleen. De kaart werd opgesteld alsof je gasten zou ontvangen, van ontbijt tot diner." Aangezien de retail de laatste maanden zware klappen kreeg én ook al sterretjes zag door online shopping, kwam Pop-Media met het idee om Belgische merken een platform te bieden. Zo winnen zij aan naambekendheid bij het grote publiek in Knokke-Heist. "Het is eigenlijk een showroom voor verschillende brands. Mensen kunnen hier producten aankopen, maar bij interesse gaan ze een merk al sneller eens online opzoeken", aldus initiatiefnemer Nicolas Van Doosselaere. "Verkoop is helemaal niet dood. Die boodschap willen we vooral brengen. Wij faciliteren de pop-up, maar het verhaal wordt wel degelijk geschreven door de brands die hier hun ding doen. Wat nu in Knokke-Heist staat, verschijnt straks misschien ook in pakweg Antwerpen of Brussel. Pop-Media wil het concept na de zomermaanden exporteren naar de grootsteden. Voor meer info: https://www.lofficiel.be/nl/mode/pop-up-the-guest-in-knokke (DM)