Enkele jaren geleden werd deel één van het uitbreidingsproject gerealiseerd: toen kwamen er ruim 50 kamers bij, net als een wellness en de Jules Bar. "We hebben toen ook de ondergrondse parking met 70 plaatsen laten bouwen", vertelt Veronique Vandewalle (39), die samen met haar man Bob Van Mol het hotel runt. "Maar de inrit konden we toen niet bouwen."
...

Enkele jaren geleden werd deel één van het uitbreidingsproject gerealiseerd: toen kwamen er ruim 50 kamers bij, net als een wellness en de Jules Bar. "We hebben toen ook de ondergrondse parking met 70 plaatsen laten bouwen", vertelt Veronique Vandewalle (39), die samen met haar man Bob Van Mol het hotel runt. "Maar de inrit konden we toen niet bouwen.""Het Stationsplein is al een tijdje een fietsenstalling, dus daar kunnen onze klanten niet meer terecht. Parking Schouwburgplein is vlakbij, maar die staat soms vol. Om ervoor te zorgen dat onze klanten zonder zorgen hun auto kwijt kunnen, geniet de realisatie van de inrit nu voorrang. Zo kunnen we volgende zomer de parking al in gebruik nemen."Deel één van de uitbreiding oogt indrukwekkend, maar dat is deel twee ook. "Er komen 22 kamers bij (zo zal het hotel over 177 kamers beschikken, red.), net als een ontbijtruimte voor 250 personen, een vergaderzaal voor 150 personen en een vergaderzaal voor 50 personen. De voorbije jaren kregen we vragen binnen voor seminaries, maar we hebben geen ruimtes waar de vergaderingen kunnen plaatsvinden. Daar komt straks dus verandering in. Bovendien zullen we in de grote ontbijtruimte dan bijvoorbeeld lunches kunnen aanbieden.""We plannen in de nieuwbouw ook een bioscoopzaaltje voor 60 personen. Tot slot verhuizen we de hoofdingang van het Stationsplein naar de Koning Albertstraat, net naast de inrit van de ondergrondse parking. Voor minder mobiele mensen zal het gemakkelijker zijn om het hotel binnen te komen, want er zullen geen trapjes meer zijn."In de Koning Albertstraat zijn de sloopwerken intussen achter de rug. Al staat er wel nog een gevel recht. "De gevel moet blijven bestaan omdat die als waardevol wordt beschouwd. Het heeft ervoor gezorgd dat de werken wat vertraging hebben opgelopen, maar intussen is alles opgelost: we integreren die gevel in het gebouw."De realisatie van de nieuwbouw laten de zaakvoerders aan gespecialiseerde firma's over, maar de binnenkant nemen ze zelf voor hun rekening. "Als we op reis gaan, proberen we altijd zo veel mogelijk inspiratie op te doen als het om interieur gaat", aldus nog Veronique. "Dan bezoeken we een aantal hotels. De kinderen doen dat niet zo graag, maar we leren daardoor wel veel bij. Aan de nieuwe ingang, bijvoorbeeld, komt er een luifel zoals je die in Parijs ziet."De werken moeten in het najaar van 2019 achter de rug zijn. Maar toch zal het Parkhotel ook dan nog met werken te maken hebben: het Stationsproject zal dan op kruissnelheid zitten. "Van die werken hebben we geen schrik", besluit Veronique. "Op een bepaald moment waren ze aan het werk op zowel het Stationsplein als de Tolstraat, terwijl in de Koning Albertstraat de sloopwerken bezig waren. Onze klanten hebben er weinig van gemerkt. We hebben enkele jaren geleden dan ook fors geïnvesteerd in geluidswerend glas."