Ook op 1 april bewijst Filou een ‘strekenbier’ te zijn: brikje blijkt dan toch een blikje te zijn

Met de bon in De Krant van West-Vlaanderen kregen Carlo en Marina geen brikje, maar wel een blikje Filou.
Met de bon in De Krant van West-Vlaanderen kregen Carlo en Marina geen brikje, maar wel een blikje Filou.
Wouter Vander Stricht

Met een campagne in De Krant van West-Vlaanderen had Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck de klant warm gemaakt voor hun nieuwste innovatie: bier op brik. Met een bon uit KW kon men op donderdag 1 april in de ‘Prik&Tik”-winkels in West-Vlaanderen terecht voor een gratis brik. Maar het bleek om de aprilgrap te gaan. Maar wie zich met de bon aan de kassa aandiende ging niet met lege handen naar huis.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

De campagne kwam uit de koker van enkele jonge marketeers die actief zijn bij Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck in Izegem. “Het was een idee dat binnenshuis gegroeid is”, zegt Bruno Lambert, PR & marketingman bij de brouwerij. “Het idee mondde uit in een leuke campagne. Na de verschijning in De Krant van West-Vlaanderen vorige week kregen we al heel wat reacties. Sommige mensen vroegen of ze de brikjes ook konden kopen en we zagen op verschillende sites dat het een gegeerd goed werd.”

Maar op 1 april bewees Filou weer een strekenbier te zijn. “We zetten zwaar in op bier in blik en de brouwerij investeerde ook al veel in verpakkingslijnen. Maar bier op brik, dat bestaat niet.”

Toch waren deze morgen mensen naar de Prik & Tik-winkels afgezakt om hun brikje in ontvangst te nemen. Silvie Derycke, die samen met haar echtgenoot Dominique Bevernagie sinds eind 2020 naast hun zaak in Lichtervelde ook in de Godshuisstraat in Roeselare een grote winkel runnen, ontving de klanten met haar bekende glimlach. “Deze morgen vroeg was er al een eerste dame die zich aanmeldde. Toen we haar meldden dat het om een aprilgrap ging, verwees ze naar haar man. Maar in plaats van een brikje kreeg ze een blikje Filou mee en een kortingbon van drie euro op een volgende Filou-aankoop.”

Ook Marina Ryckewaert deed boodschappen in de drankenhandel. Zij ging net als Carlo Crevits, een bevriende kennis, met een blikje naar huis. “Ik vind het leuk gevonden. Goede reclame voor Filou, we zullen het laten smaken.”

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.