Olivia Couvreur (25), die in Hulste opgroeide, is de dochter van Piet en Katleen Verschoore. Ze heeft nog een zus Laura. In Gent en Leuven studeerde ze Toegepaste Economische Wetenschappen en in Londen deed ze een Summer School aan de School of Economics and Political Science. Verder liep ze stages bij Natan en L'Oréal en werkte bij Good-on-Heels en Elle Magazine. Op dit moment woont en werkt Olivia in het land van de mode, Italië.
...

Olivia Couvreur (25), die in Hulste opgroeide, is de dochter van Piet en Katleen Verschoore. Ze heeft nog een zus Laura. In Gent en Leuven studeerde ze Toegepaste Economische Wetenschappen en in Londen deed ze een Summer School aan de School of Economics and Political Science. Verder liep ze stages bij Natan en L'Oréal en werkte bij Good-on-Heels en Elle Magazine. Op dit moment woont en werkt Olivia in het land van de mode, Italië."Ik ben in maart naar San Mauro Pascoli verhuisd om er de opleiding 'Footwear designer and pattern-maker' te volgen aan Cercal. San Mauro Pascoli is de thuisstad van 's werelds bekendste schoenenbedrijven zoals Sergio Rossi, Giuseppe Zanotti en Baldinini. Tijdens de opleiding heb ik van a tot z geleerd om een paar schoenen te kunnen maken. Ondertussen woon ik in Porto Sant'Elpidio en werk ik sinds begin oktober bij Tod's.""Tod's is de Italiaanse holding van de luxemerken Tod's, Hogan, Fay en Roger Vivier. Ik werk op de designafdeling van de vrouwenschoenen van het merk Tod's. Samen met het team van de productontwikkeling doen we de volledige opvolging van het prototype vertrekkende van het design tot de afgewerkte schoen. Ik mag onder meer helpen bij het opzoeken en analyseren van de trends, de keuze van de materialen en kleuren voor elk model, en de technische opvolging van de prototypes in samenspraak met de patroonmakers. Dit laatste is erg interessant, want niet elk model dat getekend wordt, is technisch realiseerbaar of loopt gemakkelijk. We zijn momenteel volop bezig met de collectie herfst-winter 2018/19. Mijn team en alle mensen waarmee ik samenwerk in het bedrijf zijn één voor één enorm gepassioneerd door wat ze doen en die positieve energie werkt aanstekelijk. Het is zalig!""Ja, ik ben volop bezig met het uitwerken van mijn eigen businessplan en het merk Cara Rosa. Aangezien ik zelf regelmatig naar de chiropractor moet voor mijn rug en dat vaak te wijten is aan de schoenen die ik draag, weet ik hoe belangrijk het is om te investeren in goede kwaliteitsvolle schoenen. Daarom wil ik hier in Italië schoenen produceren die met de grootste aandacht voor de schoenleest en met de hand zijn vervaardigd. Door alle tussenpersonen in het productie- en verkoopsproces uit te schakelen is het mogelijk om hoge kwaliteitsvolle schoenen aan te bieden aan een betaalbare "affordable luxury" prijs. Ik wil mij focussen op elegante, comfortabele vrouwenschoenen met een hakhoogte van maximum 5 cm die zowel overdag kunnen gedragen worden om naar het werk te gaan als 's avonds om op stap te gaan met vrienden." "De naam van mijn label is vernoemd naar mijn oma Rosa Dereuck van wie ik mijn passie voor mode en voor schoenen heb geërfd. 'Cara Rosa' betekent 'Lieve Rosa' in het Italiaans. Wat begon als thesisonderwerp voor mijn opleiding hier in Italië krijgt ondertussen steeds meer vorm. Iedereen die geïnteresseerd is, kan mij volgen op mijn Instagramaccount cararosa_official.""De modewereld is inderdaad soms een harde wereld omdat er veel concurrentie is en de plaatsen dus begeerd zijn. Het is ook vooral een wereld van connecties, wat het in het begin soms moeilijk maakt om ergens binnen te geraken. Uiteindelijk is het gewoon belangrijk dat je jezelf blijft en dat je doet wat je graag doet.""Als kind probeerde ik kledingstukken te maken uit jutezakken en hield ik modeshows met de schoenen van mijn oma's en buurvrouw. Mijn oma maakte vroeger bijna alle kleren voor mijn mama, mijn zus en ik. Het was zalig om zelf mee te kunnen beslissen hoe het eruit zou zien en om een uniek item te hebben dat niemand anders had.""De modewereld is heel veranderlijk en wordt beïnvloed door cultuur, technologie, politiek en economie. Trends ontstaan door wat op een bepaald moment leeft in de samenleving en worden ook op die manier voorspeld. Ik vind het zalig om telkens opnieuw te onderzoeken wat de trends van het volgende seizoen zullen worden en hoe zich dat zal vertalen in de modesector. Daarnaast ben ik ook zeer geïnteresseerd in de strategieën die modebedrijven toepassen en hoe ze omgaan met de onvoorspelbaarheid in de sector. Business of Fashion is mijn dagelijkse leesvoer.""Ik ben echt verliefd op Italië. Het is mijn tweede thuis. Na mijn studies TEW ben ik zes maanden in Rome gaan studeren en woonde ik bij een Italiaans gastgezin. Ik heb mijn hart verloren aan de Italiaanse cultuur en levensstijl. Het is één van de weinige landen waar nog niet alles geïndustrialiseerd is en waar de echte ambacht de bovenhand heeft. Italianen zijn supergepassioneerde en inspirerende mensen. Ze werken hard, maar ze weten ook heel goed hoe ze van het leven moeten genieten. Elke dag opstaan met de zon in huis, overal waar je gaat met open armen ontvangen worden en dagelijks genieten van een hemelse pasta of een typische apericena. Lang leve la dolce vita!""Mijn oma Rosa is mijn grootste inspiratiebron. Ze is een echte levensgenieter, een ongelofelijke doorzetter en verandert alles wat ze aanraakt in goud. Gedurende haar hele leven heeft ze zelf haar kleren en die van mijn mama, zus en ik ontworpen en gemaakt. Mijn passie voor mode heb ik sowieso van haar geërfd. Vandaar dat ik ook mijn eigen merk Cara Rosa naar haar wil noemen."