Ocular pakt uit met digitale klantenbezoeken, aanvulling op fysieke showroom

Op de foto zien we Simon Denys, Sofie Mattheeuws en CEO Nicolas Vanden Avenne. © foto Nele
Redactie KW

Het bedrijf Ocular zet een stapje verder in de digitale wereld. Ze lanceerden hun gloednieuw product onder de noemer Xperify. Dit is een softwareplatform waarmee bedrijven hun eigen virtuele showroom kunnen bouwen. Het bedrijf werkte onlangs een digitale bezoekersteller uit en nu komen ze naar voor met digitale klantenbezoeken.

Door de coronacrisis komt het team bij Ocular tijd te kort om hun projecten te ontwikkelen. Ocular is een bedrijf op Hille-Zuid dat zich specialiseert in de digitale wereld. In deze coronatijden worden de projecten nog sneller uitgewerkt want ze werken tijdbesparend en zijn heel veilig.

“De virtuele showroom komt als geroepen, nu er meer van thuis uit gewerkt wordt en internationale zakenreizen niet meer kunnen”, verduidelijkt ceo Nicolas Vanden Avenne. “We speelden al even met het idee om zo’n concept te ontwikkelen, want we merkten ook al dat bedrijven minder snel internationale businesstrips inplannen.”

“Door de coronaperikelen is het softwareplatform in een stroomversnelling terechtgekomen. Xperify is een online platform waarmee bedrijven hun showroom tot bij hun klanten kunnen brengen en omgekeerd. De voordelen liggen voor de hand. Een digitaal bezoek is veilig, bezoekers sparen er tijd en kosten mee uit en als bedrijf kan je mensen van overal ter wereld ontvangen.”

“Dit gloednieuwe concept is geen vervanging van een fysieke showroom of van een beursstand. Wij zien dit eerder als een aanvulling. Zo’n virtuele rondleiding is ideaal als voorbereiding op een bezoek aan je bedrijf of als opfrissing tussen klantencontacten in real life.”

De bezoekersteller die onlangs ontwikkeld werd, doet het zeer goed en dit zeker in tijden van corona. Xperify kan ook een succesformule worden en daar is men bij Ocular vrij zeker van.

Persoonlijk contact

“In Xperify is persoonlijk contact zeer belangrijk. Klanten of prospects krijgen een link en de verkopers nemen hen daarna via video mee op ontdekkingsreis. Samen verkennen ze een of meerdere 3D-ruimtes waarin foto’s, video’s, pfd’s, kaarten en zoveel meer geïntegreerd zijn. Dat maakt van zo’n bezoek een interactieve totaalervaring. Dat alles zegt veel meer dan een gewone PowerPoint-presentatie.”

“Daarbovenop worden alle data verwerkt in uiteenlopende CRM-systemen. Wij probeerden dit alles zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Bedrijven kunnen de software heel gemakkelijk zelf invullen. Het systeem is ook heel flexibel, want de look en het gevoel kan afgestemd worden op je huisstijl en de content kan aangepast worden aan verschillende doelgroepen.”

Info: www.xperify.me.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier