Nieuwe gadgetlijn moet de uitstraling van Knokke-Heist een boost geven

Schepen Anthony Wittesaele presenteert de nieuwste gadgets die te koop zijn op de toeristische dienst. © DM
Redactie KW

De toeristische dienst van Knokke-Heist beschikt over een nieuwe gadgetlijn. “In ons toerismekantoor op het Knokse Lichttorenplein bieden wij een aantal producten aan die de uitstraling van Knokke-Heist kracht bijzetten”, weet schepen Anthony Wittesaele.

“Als verlengstuk bij ons assortiment relatiegeschenken startten we een vijftal jaar geleden met onze strandlijn. iPhones, strandballen, frisbees, memory sticks, speelkaarten, balpennen… met de regenboogkleuren als opvallend accent. Onze strandlijn behouden we, maar daarnaast komt er nu een classy line met meer dan veertig producten”, aldus Anthony Wittesaele. “De classy line is in zwarte kleur bespoten met gouden of zilveren opschriften. Daarbij leuke slogans zoals ‘happy feeling in Knokke’ of ‘time to sprankle in Knokke’. Onze bagagelabels vermelden ‘I’d rather be in Knokke-Heist’: leuk als je passeert op een luchthaven. We bieden prachtige mokken aan met ‘time to relax in Knokke’.”

“Tot ons assortiment hoort ook alles wat met ons culinair verhaal te maken heeft: van ovenwanten tot keukenschortjes. Het is de bedoeling dat wij ons aanbod nog verder uitbreiden met leuke gadgets. Daarbij houden we in gedachten dat we met onze gadgetshop geen concurrent willen zijn voor onze detailhandel. We zorgen ervoor dat we niet goedkoper zijn dan wat er in de winkel te vinden is. Het is niet de bedoeling om grote winst te maken. Kostendekkend, dat is onze denkpiste. Voor een leuk gadget betaal je tussen de 5 en de 25 euro.”

Enthousiast

Ook voor de Knokse handelaars en bedrijven is de ruime keuze aan lokale gadgets interessant. “Naast een aantal folders kunnen zij in de goody bags voor hun relaties of klanten enkele leuke, duurzame gadgets steken. De bezoekers aan ons toerismekantoor reageren alvast bijzonder enthousiast. Vooral met de feestdagen en Valentijn gaan onze hebbedingetjes vlot over de toonbank. Vooral toeristen en tweedeverblijvers houden van onze in het oog springende gadgets. Met onze dienst toerisme waren we de trendsetter aan onze Belgische kust, maar ik heb de indruk dat we ondertussen navolging krijgen. Daarom steken we met onze classy line nu een tandje bij”, besluit schepen Wittesaele. (DM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier