Nieuwe cocktail ‘Happy Vic’ verbindt mode- en brouwersfamilie

We zien Tom van Poucke, Hannes Desmedt en Peter Benoit. © TVK
Tom Vanderghinste
Tom Vanderghinste Medewerker KW

Tom van Poucke van Atelier Victor/Rolls uit Kortrijk pakt uit met een nieuwe cocktail: Happy Vic. “Na de zware coronamaanden kreeg ik enkele weken geleden te horen dat we op 11 mei weer de deuren mochten openen. Dat doen we graag in stijl, dus ging ik op zoek naar een originele manier om de klanten opnieuw te begroeten”, verduidelijkt hij.

De zaakvoerder besloot het verleden van zijn families te verenigen. “Dat de familie Van Poucke al jaren actief is in de modesector, is bekend. Maar dat de familie van mijn moeder een brouwersverleden heeft, weten veel mensen niet. Daar komt nu verandering in”, vertelt Tom. Het bleek dan ook een voor de hand liggende keuze om een cocktail op maat te laten maken. De naam: Happy Vic.

Verwijzing naar (betovergroot)vader

“De cocktail draagt zowel de naam van mijn vader als betovergrootvader. Beiden gingen door het leven als Vic. Dat is een mooie referentie naar vroeger en zorgt ervoor dat de cocktail ons uniek karakter bevat, zowel bij benaming als smaak”, aldus Tom. De cocktail zelf is een variant van Negroni, maar dan gemaakt met enkele lokale producten waaronder Midi Aperitif van de Kortrijkse Jules Delaere, Perfect Crime Gin van Carl Gheysens nv The Grape en sanguinello-likeur van de hand van Hannes Desmedt.

“Hannes is een trouwe klant van Atelier Victor en hij won ook de Campari Negroni Competition. De Happy Vic behoudt het Italiaanse karakter van de Campari en wordt extra opgefrist door middel van verjus. Maar wat de Happy Vic echt bijzonder maakt, is dat Hannes een techniek gebruikt die dry hopping heet om extra diepgang te geven. Dat is een techniek uit de bierwereld om extra aromatische oliën van de hop op een natuurlijke manier toe te voegen. Hiervoor gebruikt hij ook een Belgische hop Brewers Gold”, besluit Tom. Wie benieuwd is naar de Happy Vic kan terecht in Atelier Victor waar hij kan geproefd worden in een unieke setting. “De klanten kunnen het alvast smaken en het versterkt ook het open gevoel bij ons. De klanten weten dat ze met open armen en in stijl weer ontvangen worden.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier