Plopsaland experimenteert met een speltoepassing die het aanschuiven voor attracties leuker moet maken.
De toepassing is een vondst van het jonge tweemansbedrijfje Gelotology, schrijft De Tijd dinsdag. Het bedrijf pakt technologische en humoristische problemen aan. Een belangrijke showcase wordt sinds deze week uitgetest in Plopsaland in de wachtrij voor het Bos van Plop. De attractie duurt hooguit tien minuten, maar op topdagen moet je soms tot twee uur aanschuiven.
Goede doorstroming
Het duo achter Gelotology bracht grote duwknoppen aan bij de paaltjes die de wachtrij voor de attractie afbakenen. De knoppen maken deel uit van een opstelling om de wachtende massa te entertainen. Op een groot scherm worden filmpjes getoond die de bezoekers aanzetten tot actie. Om een goede doorstroming te garanderen, duurt elk spelletje een kleine minuut.
Wereldprimeur in pretparkland
In de testperiode willen de bedenkers nagaan wat de ideale cyclus is en hoe het publiek op de verschillende spelsituaties reageert. De attractie voor de attractie is volgens de krant een wereldprimeur in pretparkland. In sommige parken worden er filmpjes getoond op grote schermen, maar die houden de aandacht van de mensen niet vast. De trotse eigenaars van een Speedy Pass zullen op die manier een attractie overslaan, bedenken wij.
(MF)
Toerisme
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier