Moederdag is ook topdag voor Petra De Roust uit Ruiselede: “Mama’s verrassen met een leuk setje”

Petra De Roust: "Komt een jongeman voor een leuke verrassing voor zijn vrouwtje, dan sta ik hem met raad en expertise bij." © Foto RV
Redactie KW

Moederdag is een commerciële hoogvlieger voor heel wat handelszaken. De piekdag is niet exclusief voorbehouden voor de bloemenverkopers. Ook bijvoorbeeld lingeriezaken pikken een graantje mee.

Petra De Roust baat al sinds 1995 haar speciaalzaak ‘Lingerie Petra’ uit in de Bruggestraat. Haar man Eddy Wittevrongel is zelfstandig film- en cameraman. Het koppel heeft een dochter van 15. “Een stevige wandeling , dat is zowat onze enige uitgesproken hobby. Mijn werk is eigenlijk mijn hobby en dat is zeker geen cliché”, zegt Petra.

In haar branche van korsetten, lingerie en nachtmode zijn er enkele algemeen bekende piekdagen zoals Valentijn, Moederdag, de kerst- en nieuwjaarskoopwoede en de verjaardagen.

Van alle tijden

“Zichtbare kleding is net als de onzichtbare sowieso van alle tijden en voor elke leeftijd. Moederdag is een topper voor iedereen, de kinderen die hun lieve mama eren met een cadeautje en ook de jonge papa’s die vrouwlief, de jonge mama, een nieuwe set als surprise aanbieden. Het koopgedrag is in se in al die jaren niet gewijzigd: men volgt wel mijn advies en de modetrends, dat wel. Ik verwen mijn klanten ook met cadeaubons en nog een extraatje voor Moederdag dit weekend.”

“Voor elke piekdag passen we het thema en het interieur aan”

“Sterke tools voor de klant bied ik charmant en vakkundig op maat aan: een doorgedreven productkennis, advies voor styling, het accuraat opvolgen en inspelen op modetrends, regelmatig bijscholing volgen en een specifiek kleurenadvies. Met lingerie volgen we de trends van de bovenkledij op. Heel belangrijk is het ruime aanbod in de etalage. De sfeervolle inrichting, geassocieerd met thema’s, is de optimale beleving voor de klant. Zo is elke piekdag gewijd aan een thema en specifieke interieursetting.”

Sociale media

“Komt een jongeman voor een leuke verrassing voor zijn vrouwtje, dan sta ik met raad en expertise bij. Welke kleur verkiest je dame? Welke voorkeuren heeft ze? Wat zou ze zo graag dragen, denk je? Met die informatie en gesteund op mijn lange ervaring van tevreden klanten kan ik de wensen inwilligen. De brave man verlaat tevreden en niet zonder enige trots de zaak. Om de partner of de lieve moeder maximaal te plezieren. Zo is de cirkel rond: iedereen tevreden en voldaan. Voor mijn sector is het cruciaal constant te informeren en te presenteren, ook via sociale media als Facebook en Instagram”, zegt uitbaatster Petra De Roust tot slot.

(RV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier