De raad van bestuur van MIVB koos maandag Bombardier als leverancier voor de nieuwe trams. Het raamakkoord wordt afgesloten, onder voorbehoud van een zogenaamde 'standstill-periode' waarin andere gegadigden bezwaar kunnen indienen, voor de aankoop van ...

De raad van bestuur van MIVB koos maandag Bombardier als leverancier voor de nieuwe trams. Het raamakkoord wordt afgesloten, onder voorbehoud van een zogenaamde 'standstill-periode' waarin andere gegadigden bezwaar kunnen indienen, voor de aankoop van ongeveer 175 tram. De eerste bevestigde bestelling van 60 voertuigen is goed voor een bedrag van 169 miljoen euro, btw niet inbegrepen.Goed nieuws voor Bombardier dus, al hoeft dat niet noodzakelijk te betekenen dat de Brugse vestiging daar de vruchten zal van plukken. "Het is voor ons vooral afwachten nu", reageert Steven Bogaert van ACV-Metea. "Eerst moeten we die 'standstill-periode' afwachten, maar het zou heel raar zijn mocht Bombardier die bestelling alsnog mislopen. Maar de tweede vraag is of er van die bestelling ook effectief iets naar Brugge zal komen. We hopen uiteraard op een deel van de koek, maar dat is nog helemaal niet zeker.""Dankzij de M7-dubbeldekkertreinen waar we momenteel aan werken, is het werk in Brugge verzekerd tot 2021 voor de 300 mensen die er na het einde van dit jaar nog zullen werken", vervolgt Bogaert. "Als die tram er bij komt, biedt dat natuurlijk perspectieven voor een langere toekomst van onze Brugse site. Maar voorlopig kunnen we alleen maar afwachten."(TV)