Mi Kaaza is ambassadeur van ‘Ik koop lokaal’

Nele Leys en en Johan Pardo van Mi Kaaza mogen zich een jaar lang ambassadeur noemen. (foto SLW)
Redactie KW

Kaas- en delicatessenwinkel Mi Kaaza aan het station is door haar klanten verkozen tot ambassadeur van de actie ‘Ik koop lokaal bij een winkelier van hier’. Een campagne georganiseerd door Ondernemerscentra West-Vlaanderen om het belang van lokaal kopen in de kijker te plaatsen.

“Vanzelfsprekend ben ik tevreden”, zegt Nele Leys van Mi Kaaza. “We proberen ons te onderscheiden door onze service. Johan geeft advies over koffie in ‘Coffee Station’. Ik adviseer onze klanten over de verschillende kazen. Het persoonlijk contact is heel belangrijk, je klanten leren kennen zodat je ze de volgende keer nog beter kan bijstaan. Iets heel simpel wat onze kopers appreciëren is dat we hen vergezellen met de kaasplank tot aan de auto, want soms hebben ze de handen vol. Eigenlijk is lokaal kopen voor beide partijen een goede zaak. Wij als handelaars moeten hard ons best doen, wat de klant ten goede komt. Anderzijds moeten de mensen bereid zijn om lokaal te kopen, wil je een levend centrum hebben in je gemeente.”

Nog 47 andere zaken kregen de titel van ambassadeur, aan die titel is geen prijs verbonden. Meer dan 18.000 mensen brachten hun voorkeur uit op een van de 300 West-Vlaamse zaken die deelnamen aan de campagne.

(SLW)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier