Begin april werd de officiële eerste steen van het Plopsa Hotel gelegd, dat naast Plopsaland en Plopsaqua wordt opgetrokken. Op een totale oppervlakte van 12.000 m² komen er 117 themakamers, een ruim buffetrestaurant met aanpalend buitenterras, twee bars en drie vergaderzalen, allemaal met een doorgedreven thematisering waar de personages van Studio 100 een centrale rol krijgen. Het totale kostenplaatje voor het hotel bedraagt zo'n 20 miljoen euro en er zullen een 50-tal nieuwe medewerkers aan de slag kunnen.

Met de bouw van het Plopsa Hotel zet de Plopsa Group zijn eerste stappen in de hotelbranche. "We bezitten reeds zeven succesvolle themaparken in België, Nederland, Duitsland en Polen waar we gemiddeld drie miljoen bezoekers per jaar mogen verwelkomen, maar een hotel ontbrak nog aan het lijstje. Een eigen hotel sluit uitstekend aan op onze groeiambitie: we wensen uit te groeien tot een all-weather meerdaagse bestemming", aldus CEO Steve Van den Kerkhof. "Het nieuwe Plopsa Hotel zal ook ruimte bieden voor bedrijven. Zo zullen er drie vergaderzalen worden voorzien met een totale capaciteit van 350 personen waar onze zakelijke klanten terechtkunnen. Die doelgroep vormt namelijk een kwart van onze omzet."

(MVQ)