In het eerste semester steeg het aantal bezoekers met 11 procent tot 9,8 miljoen bezoekers, vooral dankzij de in 2014 overgenomen bioscopen in Span...

In het eerste semester steeg het aantal bezoekers met 11 procent tot 9,8 miljoen bezoekers, vooral dankzij de in 2014 overgenomen bioscopen in Spanje en Nederland. In België daalde het aantal bezoekers, als gevolg van een gebrek aan lokale topfilms, met 2,8 procent tot 4,1 miljoen bezoekers.De omzet steeg 13,1 procent tot 130,2 miljoen euro, dankzij de stijging van het aantal bezoekers. De verkoop per bezoeker steeg bovendien. Dat resulteerde in een winst over de eerste zes maanden van 14,4 miljoen euro: een toename met 10,7 procent.Ceo Eddy Duquenne sprak dan ook van een zeer goed eerste semester. Hij noemde de expansie van de groep een prioriteit die blijft. De groep heeft meerdere nieuwbouwprojecten op stapel staan. (Belga)