Een komen en gaan van nieuwsgierige klanten was het daar woensdag. MediaMarkt opende haar nieuwe winkel tussen de Oxfam Wereldwinkel en Dovy Keukens. Veel minder capaciteit, dat wel. De winkel onder de baskettempel had immers een oppervlakte van 2.800 m². Een halvering dus van de totale oppervlakte in de nieuwe winkel.
...

Een komen en gaan van nieuwsgierige klanten was het daar woensdag. MediaMarkt opende haar nieuwe winkel tussen de Oxfam Wereldwinkel en Dovy Keukens. Veel minder capaciteit, dat wel. De winkel onder de baskettempel had immers een oppervlakte van 2.800 m². Een halvering dus van de totale oppervlakte in de nieuwe winkel. "De winkel werd ingedeeld volgens het nieuwe MediaMarkt-concept", vertelt woordvoerder Janick De Saebeleer. "In dat nieuwe concept leggen we de focus op de klantenbeleving. We kozen voor een verdubbeling van de klantenbalie, waar klanten terechtkunnen met al hun vragen. Of er dan ook minder producten aanwezig zijn? Helemaal niet. We blijven het zelfde aantal producten in onze winkel verkopen."Ook het personeel, 40 winkelmedewerkers, verhuist mee naar de nieuwe locatie. "Net omdat we inzetten op die klantenbeleving willen we alle personeelsleden behouden. Er zal dus meer personeel aanwezig zijn als voorheen aangezien de winkel de helft kleiner zal zijn. Op die manier kunnen we onze klanten nog beter bedienen." De Torhoutsesteenweg werd niet toevallig gekozen. Net voor de zomer opende Decathlon er al een nieuwe winkel en verschillende grote winkelketens vinden er hun onderkomen. "Net door de sterke groei van de Torhoutsesteenweg hoefden we niet lang te zoeken naar een nieuwe locatie. De Torhoutsesteenweg heeft heel wat potentieel.""De winkel is tevens vlot bereikbaar en ligt pal tussen twee bushaltes. Bovendien is de vlotte verbinding met de E40 en met het centrum van Oostende een pluspunt. Ook de gratis parking is een troef voor onze winkel", aldus de woordvoerder.Door de coronacrisis was er geen feestelijke opening, maar MediaMarkt zorgde voor andere activiteiten. De eerste 200 klanten die er een smartphone kochten, kregen er een gratis protection screen bij. Daarnaast waren er nog heel wat kortingsacties."De halvering van de oppervlakte zorgt ook voor een sterke vermindering van de vaste kosten om de winkel te runnen. Dat zorgt ervoor dat we onze prijzen laag kunnen houden en dat komt onze klanten dan weer ten goede", besluit Janick.MediaMarkt heeft in ons land ondertussen 29 vestigingen. In West-Vlaanderen zijn er vier met Oostende, Brugge, Roeselare en Kortrijk.