Majestik broedt na Maïs op nieuwe projecten

V.l.n.r. Ciska Callens, Filiep Devrieze en Kato Louwagie in een van de lodges. (foto EF)
Redactie KW

Ook aan het Maïs-diningconcept van evenementenbureau Majestik is er met de sluiting van restaurants en cafés abrupt een einde gekomen. Gelukkig laten Koen Barbez en zijn medewerkers het hoofd niet hangen en staan ze met hun team open voor andere haalbare projecten voor de komende onzekere maanden.

Het tafelen in een lodge die neergepoot werd tussen de maïs in Elverdinge viel duidelijk in de smaak bij iedereen die intekende om te gaan smullen. Dat horen we van Ciska Callens, Majestik-medewerkster. “We konden klanten ontvangen van 24 augustus tot en met 18 oktober. Iedereen die kwam was laaiend enthousiast. Het is dan ook jammer dat we de boeken moeten dichtdoen. Deze maatregelen zullen wel terecht zijn als we kijken naar de situatie, maar toch vinden we het erg voor de horeca. Het enige wat nu nog kan zijn take-awaygerechtjes, maar dat zullen wij niet doen. We laten dit voor de permanente restaurants, die het absoluut niet makkelijk hebben. Door lokaal te blijven kopen, kunnen we zo allemaal ons steentje bijdragen.” Gelukkig moesten mensen niet vooraf betalen. “Dat klopt, men reserveerde vooraf, maar betaalde de dag zelf. Wij waren de laatste dag, zondag 18 oktober, nog open. Normaal was dit nochtans een van onze sluitingsdagen. Zo heeft nog een aantal mensen de kans gekregen om toch nog langs te komen in de maïs om de ervaring te beleven. Helaas konden wij die ene dag niet voor alle mensen die gereserveerd hadden een plaatsje bieden.”

Huisgemaakt

De afbraak van de lodges gebeurde met pijn in het hart. “We hadden nog heel wat reservaties staan voor de komende periode.” Toch zitten ze bij Majestik niet stil. “In het verleden organiseerden we nieuwjaarevents. Ook dat zullen we moeten herbekijken. De ideeën zitten al klaar, het ene al gekker dan het andere. Voorlopig houden we deze nog even intern en wachten we de evolutie van het virus af. Het hoofdoel van de maïs was om een ‘unique dining experience’ op de markt te brengen. Niet zo zeer een eerste winstgevende ervaring voor Majestik, maar het heeft het concept en onze huisgemaakte structuren, de zogenaamde ‘lodges’, wel wat bekendheid opgeleverd. We komen waarschijnlijk terug met een nieuw concept dat onder diezelfde noemer zal vallen, hou dus zeker onze kanalen op social media in de gaten. Daarnaast zijn we ook actief in de branche van de creatie van huisstijlen en hebben we geïnvesteerd in een machinepark zodat we onze tak interieurinrichting verder kunnen uitbouwen. Het stemt ons goedgezind dat de ondernemers hier en elders niet bij de pakken blijven zitten, maar dat ze kijken hoe ze aan heel deze ongeziene tijden toch een positieve wending kunnen geven. Geloven in de toekomst is wat we moeten doen.” (DS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier