Op 16 april ging op 't Hoge een vestiging van de Groep Bossuwé open. Nu al de balans opmaken is nog veel te vroeg, al stelt Olivier Honoré (33) - die samen met broer Louis (25) de zaak runt - dat zowel studenten als medewerkers van de omliggende bedrijven al de weg naar de frituur hebben gevonden. "Vooral 's middags is het heel druk en dat doet ons natuurlijk plezier", vertelt hij. "We hopen dat ook snel gezinnen van de omliggende woonwijken hun weg vinden naar 't Hoge om samen gezellig een frietje te kom...

Op 16 april ging op 't Hoge een vestiging van de Groep Bossuwé open. Nu al de balans opmaken is nog veel te vroeg, al stelt Olivier Honoré (33) - die samen met broer Louis (25) de zaak runt - dat zowel studenten als medewerkers van de omliggende bedrijven al de weg naar de frituur hebben gevonden. "Vooral 's middags is het heel druk en dat doet ons natuurlijk plezier", vertelt hij. "We hopen dat ook snel gezinnen van de omliggende woonwijken hun weg vinden naar 't Hoge om samen gezellig een frietje te komen eten.""Op die piekmomenten is het zaak om elke klant zo snel mogelijk te bedienen. Niemand wacht graag lang op zijn of haar frietjes. Daarom hebben we vorige week een nieuw systeem gelanceerd: 'Table Touch'. Daarbij geven de klanten op een touchscreen in wat ze willen eten. De bedoeling is dat ze dat volledig autonoom kunnen doen en we geen extra vragen moeten stellen over hun bestelling."Concreet geeft een klant de bestelling tot het kleinste detail in. Bestelt die bijvoorbeeld een frikandel special, dan krijgt die de vraag welke soort ketchup erop moet en of er versgesneden, gedroogde of geen ajuin is gewenst. "We hebben er ook voor gezorgd dat de klanten informatie kunnen opvragen. Waaruit bestaat onze Juicy Burger? Met een klik op de 'i' kom je het meteen te weten."Momenteel staan er twee touchscreens in de vestiging op 't Hoge. "Alles werkt perfect", aldus nog Olivier. "Binnenkort komt er nog een derde bij. We willen onze klanten er echt toe aanzetten om zo hun bestelling door te geven. Het gaat zo een stukje sneller, want de keuken is meteen op de hoogte. Het is ook efficiënter: op drukke momenten was er vroeger iemand enkel met het opnemen van bestellingen bezig. Bovendien worden er zo geen fouten gemaakt omdat de klant zelf de bestelling doorgeeft.""We behouden wel nog onze gewone kassa, want er zijn mensen die hun bestelling mondeling willen doorgeven. We hebben op 't Hoge ook nog een online kassa. Klanten die hun bestelling via onze website doorgaven, kunnen daar terecht." Olivier is alvast trots op de primeur voor Bossuwé - hijzelf gaf de input aan het bedrijf Horeca Touch uit Zottegem dat daar dan mee aan de slag ging - maar wil niet op zijn lauweren rusten. "Het kan nog beter", stelt hij. "We moeten bij een aantal producten nog beeldmateriaal plaatsen en de fiches moeten we aanvullen met info over allergenen en dergelijke. Hoe dan ook hoorden we al dat dit project veel interesse wekte. Wij zijn de eerste, maar we zullen snel navolging krijgen, daar ben ik van overtuigd." (Axel Vandenheede)