"Het KBC-bankkantoor in Oostvleteren verdwijnt niet, maar zal op 23 augustus worden omgevormd naar een automatenkantoor, vertelt Stef Leunens van de communicatiedienst van de KBC-groep. "Dat betekent dat de klanten voor cash geldafhalingen, rekeningafschriften en overschrijvingen via de automaat nog steeds in dat kantoor terecht kunnen. De klanten zullen begele...

"Het KBC-bankkantoor in Oostvleteren verdwijnt niet, maar zal op 23 augustus worden omgevormd naar een automatenkantoor, vertelt Stef Leunens van de communicatiedienst van de KBC-groep. "Dat betekent dat de klanten voor cash geldafhalingen, rekeningafschriften en overschrijvingen via de automaat nog steeds in dat kantoor terecht kunnen. De klanten zullen begeleid worden om de overstap te maken naar Poperinge, dat als groter kantoor over meer expertise beschikt om hen te adviseren voor hun financiële zaken. Klanten die dat willen, kunnen ook kiezen voor een ander KBC-kantoor in de omgeving. Voor de betrokken medewerkers wordt een oplossing voorzien, hetzij in KBC-kantoor in Poperinge, hetzij elders in de KBC-organisatie.""KBC merkt dat klanten steeds vaker en sneller via digitale kanalen met hun bank of verzekeraar in contact treden. Dat vertaalt zich in het toenemend aantal contacten via KBC Live, een stijgend gebruik van KBC Touch en KBC Mobile en een daling van het aantal spontane kantoorbezoeken. Vorig jaar alleen al vonden 130.000 bijkomende klanten de weg naar één van de digitale kanalen van KBC. Meer dan een miljoen KBC-klanten bankieren op smartphone of tablet. Daarom maakt KBC op regelmatige basis een evaluatie van haar distributienetwerk in functie van het wijzigende klantengedrag. Dat laat toe om de medewerkers en middelen maximaal in te zetten waar de klant er het meest naar vraagt of gebruik van maakt. Klanten komen effectief minder naar het bankkantoor, maar als ze komen, wil KBC een optimale dienstverlening. KBC kiest er dan ook bewust voor om blijvend te investeren in haar kantorennetwerk en de dienstverlening verder te optimaliseren."In de drie dorpen Westvleteren, Oostvleteren en Woesten blijft dus telkens één volwaardig bankkantoor over, zij het niet van KBC. (AHP)