Van 29 maart tot en met 2 april organiseerden Shop in Kortrijk en Unizo Kortrijk een etalagewedstrijd rond Witte Donderdag. Het is een heropvissen van de aloude traditie van 'etalages kijken op Witte Donderdag'. Dat was dé dag dat ouders en kinderen zich op hun paasbest kleedden om de ...

Van 29 maart tot en met 2 april organiseerden Shop in Kortrijk en Unizo Kortrijk een etalagewedstrijd rond Witte Donderdag. Het is een heropvissen van de aloude traditie van 'etalages kijken op Witte Donderdag'. Dat was dé dag dat ouders en kinderen zich op hun paasbest kleedden om de stad in te trekken en er te flaneren langs mooi ingerichte etalages. Iedereen kon stemmen voor de mooiste etage en zelf een prijs winnen.Shop in Kortrijk en Unizo Kortrijk bliezen nieuw leven in deze traditie. "Er werden 4.000 stembiljetten uitgedeeld, waarvan er ruim 3.300 ingevuld werden. We mogen spreken van een succes. Er waren 53 handelaars ingeschreven, verdeeld over Kortrijk. De deelnemers maakten kans op een gevuld paasei van Chocolatier Dumon Kortrijk", aldus Emilie Delorge, de retailmanager Shop in Kortrijk.Winnaar van de mooiste etalage werdKapsalon Vuylsteke aan de Leiestraat 40. "Ik ben opgetogen. Dit is totaal onverwacht en een hele eer. Het is fantastisch dat deze wedstrijd opnieuw plaatsvindt", zegt zaakvoerder Thimothy Vuylsteke. Hij kreeg een groot ei gevuld met chocolade van Chocolatier Dumon. Op de twee plaats eindigde Stoffen Clarysse aan de Grijze Zusterstraat en op drie eindigde Perles & Confiture aan de Langesteenstraat. De winnende klant werd Lieven Thiers, die later een zelfde ei krijgt. De winnende handelaar met de mooiste etalage krijgt ook een vermelding als Handel & Wandel in de krant 'Deze Week'.