De horecasector krijgt sinds de uitbraak van het coronavirus rake klappen. Op 18 oktober sloten de vele horeca-uitbaters in ons land de deuren. Horeca Vlaanderen lanceerde daarom de campagne 'Tournée Fatale', een duidelijke oproep aan de bevolking en de politici om de horeca niet te laten vallen in deze uitzonderlijke tijden. De campagne krijgt nu ook steun van Herr Seele en Kamagurka. Samen werkten ze aan e...

De horecasector krijgt sinds de uitbraak van het coronavirus rake klappen. Op 18 oktober sloten de vele horeca-uitbaters in ons land de deuren. Horeca Vlaanderen lanceerde daarom de campagne 'Tournée Fatale', een duidelijke oproep aan de bevolking en de politici om de horeca niet te laten vallen in deze uitzonderlijke tijden. De campagne krijgt nu ook steun van Herr Seele en Kamagurka. Samen werkten ze aan een affiche om een duidelijk signaal te geven. "De affiche toont Cowboy Henk die een lege plateau vasthoudt waar net enkele horeca-individuen, zoals de bellboy, de kok, de kelner en het kamermeisje, zijn van afgevallen", duidt Herr Seele. "Kama en ik hebben de affiche aangeboden aan Horeca Vlaanderen en die werd meteen positief onthaald." Niet alleen de horecasector, maar ook de cultuursector kreeg rake klappen. Volgens Herr Seele gaan beide sectoren hand in hand. "Horeca is een vorm van creativiteit. De kok is in zeker zin een kunstenaar", lacht Herr Seele. "Kamagurka en ik schrijven al ons hele leven onze moppen op café of op restaurant. We zijn ooit onze carrière begonnen in Hotel du Parc. De laatste jaren schrijven we onze moppen in Brasserie Albert van het Thermae Palace. De horeca ligt ons zeer nau aan het hart."De affiche wordt niet alleen in de regio positief onthaald. Zelfs in Antwerpen worden de affiches aan het raam gehangen van de horecazaken. "Er werd een oplage van 5.000 affiches gedrukt. Of dat voldoende zal zijn? Daar vrees ik een beetje voor, want de vragen stromen binnen. Het blijft belangrijk dat mensen de horecasector blijven steunen, ze hebben die steun hard nodig", besluit de Oostendse kunstenaar. Sandra Timmerman van Horeca Vlaanderen reageert positief. "Mensen zoals Kamagurka en Herr Seele die ons steunen, kan alleen maar positief zijn voor de sector. We zijn hen daarvoor erg dankbaar. Met de campagne willen we iedereen duidelijk maken dat de horeca het sociale hart is van onze maatschappij. We zijn de eerste die telkens verplicht gesloten worden en meestal ook de laatste om terug te openen."