K in Kortrijk deelt 10.000 euro uit om tiende verjaardag te vieren

De vijftien medewerkers die al tien jaar aan de slag zijn bij K in Kortrijk, kregen een fles champagne aangeboden. © AN
Annelies Nollet
Annelies Nollet medewerker KW Kortrijk-Menen

Op 11 maart 2020 is het exact tien jaar geleden dat shoppingcenter K in Kortrijk de deuren opende voor het grote publiek. Dat willen ze daar niet onopgemerkt voorbij laten gaan. De huisstijl krijgt een nieuw jasje en een grote wedstrijd moet leiden tot de ontdekking van de ultieme shopper.

Op dinsdagavond vloeide de champagne al rijkelijk na sluitingstijd bij K in Kortrijk. Het winkelcentrum in het hartje van de stad bestaat woensdag exact tien jaar en dat moet gevierd worden. Niet alleen de huisstijl krijgt een update, jouw garderobe misschien ook. “We hebben in K in Kortrijk de afgelopen jaren modeshows, kaas- en wijnavonden en optredens georganiseerd. Ook bekende Vlamingen zoals Jani Kazaltzis en Niels Destadsbader passeerden de revue, allemaal in de hoop onze expertise als shoppingcenter met onze klanten te delen“, aldus marketingmanager Gaëlle Verlinde. “Maar nu vroegen wij ons af wat ze daar de afgelopen tien jaar van onthouden hebben. Daarom willen we op zoek gaan naar de ultieme shopper.”

Van links naar rechts: Nicole Bats (shoppingmanager), Ann Paeme (Hema), Chantal Gabriël (Casa), Lindsy Hendrickx (Hema), Jean-Pol Vander Gucht (bewaking), Charlotte Sabbe (Casa), Ronny Filieux (bewaking) en Gaëlle Verlinde (marketingmanager).
Van links naar rechts: Nicole Bats (shoppingmanager), Ann Paeme (Hema), Chantal Gabriël (Casa), Lindsy Hendrickx (Hema), Jean-Pol Vander Gucht (bewaking), Charlotte Sabbe (Casa), Ronny Filieux (bewaking) en Gaëlle Verlinde (marketingmanager).© AN

Die zoektocht naar de ultieme shopper gebeurt aan de hand van een wedstrijd. Deelnemen is niet moeilijk. Van 11 tot 27 maart kan je via www.10jaarkinkortrijk.be een quiz invullen. De 25 kandidaten die dat zo goed en zo snel mogelijk doen, worden uitgenodigd op 4 april voor de grote finalenamiddag. Geen computer? Geen probleem. Naast de online quiz is er ook een offline actie. Op de eerste verdieping van het winkelcentrum staat een groot cadeau (of K-ado), gevuld met tal van producten van de deelnemende handelaars. De vijf bezoekers die de totale waarde van de producten het beste kunnen inschatten, krijgen ook een uitnodiging voor de finale op 4 april.

Op zaterdag 4 april worden de 30 finalisten in de namiddag verwacht. Tijdens een aantal praktische tests onder leiding van Eline De Munck zullen de deelnemers hun shopping-skills moeten bewijzen. De beste kandidaten nemen het tegen elkaar op de catwalk waar een professionele jury de winnaar zal kiezen. Deze winnaar mag zich een jaar lang ‘De Ultieme Shopper’ van K in Kortrijk noemen en gaat naar huis met maar liefst 10.000 euro shoppingbudget. De andere finalisten kunnen rekenen op een troostprijs.

Mario Dhondt van de M Feelgoodstore kreeg de eer om de taarten aan te snijden.
Mario Dhondt van de M Feelgoodstore kreeg de eer om de taarten aan te snijden.© AN

De finaledag wordt afgesloten met een spetterende DJ-set van Viktor Verhulst en Kobe Ilsen. “En dat doen we bewust pas om 19.00 uur”, aldus shoppingmanager Nicole Bats. “Zodat al onze medewerkers, die zich elke dag inzetten om alles hier draaiende te houden, ook kunnen mee genieten. Verder zijn alle omwonenden, klanten en andere geïnteresseerden natuurlijk ook welkom.” Na een korte rondvraag bleek dat maar liefst vijftien medewerkers al tien jaar aan de slag zijn bij K in Kortrijk. Zij kregen een fles champagne en een stuk taart aangeboden van het management. Mario Dhondt van de M Feelgoodstore verzorgde de catering.

(Annelies Nollet)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier