Jonge mama’s starten webshop Milis Babyboutique met romantische babykledij

Nyk De Clerck en Stéphanie Noë houden van de romantische stijl, als het om babykledij gaat. "Voor die niche is er zeker nog een online markt", stellen ze. © WVH
Wouter Verheecke
Wouter Verheecke Medewerker KW

Nyk De Clerck (29) en Stéphanie Noë (29) zijn instamommy’s. De jonge mama’s zijn allebei bijzonder actief op Instagram, waar ze hun passie voor mooie babykleren delen met hun duizenden volgers. Sinds kort runnen ze samen een eigen webshop, Milis Babyboutique, waarmee ze vooral een uniek aanbod nastreven.

Nyk De Clerck uit Veurne ken je misschien van Milis Foodboutique op de Grote Markt. Zij is mama van Giselle (10 maanden). Stéphanie Noë woont in Oostkamp, waar ze de administratie voor het bedrijf van haar vriend en diens vader voor haar rekening neemt. Zij heeft twee dochtertjes: Renée (2 jaar) en Alixe (9 maanden).

Romantische stijl

“Door de coronamaatregelen was mijn ontbijt- en lunchplek een tijdlang gesloten, waardoor er tijd vrijkwam om na te denken. Na zelf veel babykledij te hebben geshopt, zowel online als offline, kwam zo het idee om zelf kleding te verkopen in een webshop”, begint Nyk. In Stéphanie vond ze meteen een gelijkgestemde businesspartner en ook de naam was snel gekozen. “Met Milis heeft Nyk de voorbije jaren al wat naamsbekendheid opgebouwd onder jonge mama’s, dus dat moesten we zeker benutten. We hielden er daarbij ook al rekening mee om later misschien een fysieke winkel te starten, in combinatie met de Foodboutique”, zegt Stéphanie. Kortom: aan ondernemerszin geen gebrek bij de twee vriendinnen.

We krijgen dikwijls aanvragen van influencers die foto’s willen posten in ruil voor kledij

Met hun webshop bieden de mama’s kinderkledij aan voor zowel meisjes als jongens. “Zo zijn er tegenwoordig weliswaar heel veel, maar wij onderscheiden ons door volop in te zetten op de romantische stijl. Voor die niche is er zeker nog een markt. We kiezen onze stuks uit bestaande collecties of passen de patronen aan naar onze eigen wensen. We mikken daarbij telkens op een uniek aanbod, waarmee we ver weg blijven van de gewone T-shirtjes en jeansbroekjes die je in groten getale in de winkelketens vindt. Je kan bij ons een totale look bijeen shoppen, maar we hebben van elke maat slechts een paar stuks op voorraad en doen geen bijbestellingen”, verzekeren ze.

Sociale media

Voor meisjes gaat het aanbod van 0 tot 6 jaar, voor jongens van 0 tot 3 jaar. De kopers vinden hun weg naar de webshop vooral via sociale media. “Onze eigen dochtertjes stonden al dikwijls model voor de foto’s, maar we moeten dus ook op zoek naar oudere kindjes en naar jongetjes. Dat verloopt vlot; we krijgen daartoe geregeld zelf aanvragen van influencersmet kinderen. Enkele bv’s staan op ons eigen verlanglijstje, al zijn we ook in die keuze graag wat exclusief. We willen niet tussen een hele reeks giveaways belanden met onze kledij. Sociale media zetten wij voorts ook in om te chatten met de klanten. Dat doen we dagelijks, tussen het andere werk door. Drie keer per week maken we pakketjes klaar, die we dan versturen per post. Dat gaat momenteel al tot in Nederland, maar mama’s uit de buurt kunnen hun bestellingen desgewenst ook komen afhalen in mijn koffiebar”, vertelt Nyk.

Ook in het maken van die pakketjes kruipt overigens behoorlijk veel tijd, want daar willen de twee telkens mooie cadeautjes van maken, met een persoonlijk bedankje erbij. “Ook op die manier maken we het verschil. We zijn nu twee maanden bezig en de zaken gaan goed”, stelt Stéphanie. Of er zo wel nog tijd overblijft voor quality time met het gezin? “Wij zijn allebei samen met een voetballer, dus onze partners hebben ook hun eigen hobby’s. Zij gunnen ons dit en wij hebben elkaar om eens bij te springen wanneer de ander het even te druk heeft. Op die manier lukt het prima!”, klinkt het unisono.

Info: www.milis-babyboutique.be.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier