Meer en meer consumenten willen mobiel betalen en beschikken vandaag al over tal van betaalmethodes. Als handelaar is het niet eenvoudig om te weten welke je moet aanbieden. "De CCV Tap & Go app wil hét platform worden dat handelaren álle relevante (mobiele) betaalmethodes aanbiedt, zodat ze door de bomen opnieuw het bos zien", zegt Sam Arckens, CCO van CCV.
...

Meer en meer consumenten willen mobiel betalen en beschikken vandaag al over tal van betaalmethodes. Als handelaar is het niet eenvoudig om te weten welke je moet aanbieden. "De CCV Tap & Go app wil hét platform worden dat handelaren álle relevante (mobiele) betaalmethodes aanbiedt, zodat ze door de bomen opnieuw het bos zien", zegt Sam Arckens, CCO van CCV.In een eerste fase worden Bancontact QR-betalingen aanvaard, maar het bedrijf uit Ieper wil het aanbod snel uitbreiden. "Vaak starten handelaren eerst met het aanvaarden van mobiele Bancontact betalingen. Na verloop van tijd willen ze ook andere betaalmethoden aanbieden, zoals Payconiq of het Chinese Alipay", vervolgt Sam Arckens. "Met de nieuwe app kunnen ze binnenkort álle belangrijke betaalmethodes aanvaarden en moeten ze niet telkens opnieuw op zoek naar een oplossing."CCV gaat zelfs nog een stap verder en wil na verloop van tijd ook gewone kaartbetalingen mogelijk maken via de app, dus zowel QR- als kaartbetalingen aanvaarden. De app wil dus de eerste oplossing worden die alle relevante Belgische betaalmethoden ondersteunt. De CCV app is dus geen nieuwe betaalmethode, maar een platform dat de bestaande betaalmethodes bundelt. Wat de CCV Tap & Go app verder onderscheidt, is dat de handelaar zelf het bedrag invoert in de CCV-app en niet de consument."We weten uit onderzoek dat veel handelaren op zoek zijn naar een goedkope, laagdrempelige oplossing voor het aanvaarden van elektronische betalingen. Daarnaast is er ook een stijgende vraag naar mobiele betaaloplossingen. Met deze app speelt CCV in op beide uitdagingen", aldus Arckens. "Wij geloven dan ook dat een bredere groep handelaren baat zal hebben bij deze nieuwe oplossing. Het kan onder andere een oplossing zijn voor het aanvaarden van betalingen in minder klassieke handelaarscontext."Concrete klantengroepen waarop de nieuwe app zich richt, zijn handelaren die veelal jonge klanten over de vloer krijgen en die nog niet willen investeren in een betaalterminal. "Denk aan jeugdhuizen, handelaren in studentenbuurten, sportverenigingen...", vult Arckens aan. "Daarnaast is de CCV app ook een oplossing voor die handelaren die op locatie verkopen en daarvoor een goedkoop cash alternatief zoeken, zoals thuisleveringen, organistoren van home-party's, pop-up bars. Tot slot moet de app ook online handelaren aanspreken die ook af en toe fysieke verkoopmomenten organiseren."De nieuwe app vervangt wel niet de klassieke betaalterminal. "Onze visie is dat handelaren de consument moeten volgen en de betaalmethodes moeten aanbieden waarmee de consument wil betalen. Die consument wil vandaag vooral nog met de kaart betalen: de betaalterminal is dus nog niet dood. Er is echter een steeds grotere groep die ook met de smartphone wil betalen: daar spelen we nu op in met deze app", besluit Sam Arckens.CCV bestaat al 20 jaar en is de nummer twee op de Belgische markt van betaaldiensten met een marktaandeel van 20 %. CCV houdt in België kantoor in Ieper (hoofdzetel), Kortrijk en Hasselt (CCV Lab).