The ‘Notorious Eight’ openen pop-up bar Skindles in Poperinge

Gordy Bequoye, Jeroen Crombez, Midas Vandevyvere, Hermes Vandevyvere, Yves-Junior Clabau, Mathijs Delbecque en Timo Lahaye van Pop-up Skindles. (foto MD)
Redactie KW

Van maandag 15 tot en met maandag 29 november kan je in Poperinge terecht in de pop-up bar Skindles. Zeven jeugdvrienden slaan de handen in elkaar om twee weken lang een ‘horeca-leegte’ in de stad te helpen vullen. Leven in de brouwerij dus!

“We hadden in het uitgaansleven opgevangen dat er nogal wat horecazaken in Poperinge samen zouden sluiten tijdens de tweede helft van november”, opent Midas Vandevyvere. “En een stad zonder open cafés, is als een café zonder bier”, lacht Jordy Bequoye. “We gaan zo graag uit in Poperinge dat we dit gat wilden en konden vullen.” “Zonder evenwel de andere horecazaken, die wel open zijn te veel te beconcurreren”, pikt Mathijs Delbecque in. “Overigens doen we dit maar een kleine twee weken, het is niet blijvend.”

De vrienden zijn Yves Junior Clabau, Jeroen Crombez, Midas Vandevyvere, Jordy Bequoye, Hermes Vandevyvere, Mathijs Delbecque en Timo Lahaye. ”Het is onze gezamenlijke boezemvriend Simon Dequeker die onze vriendenclub ‘The Notorious Eight’ doopte. Hij is ons helaas ontvallen, maar hij is nooit uit onze gedachten en in alles wat we doen, is hij er nog steeds heel erg bij”, beklemtoont Junior. “Sinds zijn wegvallen is onze vriendschap alleen maar sterker geworden, ook dit project zou hem gewéldig aanstaan”, glunderen de twintigers.

Unieke locatie

“We danken de eigenaars van Skindles, Chantal Callens en Peter Louwagie, voor de gastvrijheid en goodwill. De zaal is prachtig en de locatie prima. Mijn opa Marc Lahaye heeft de zaal nog laten zetten”, mijmert Timo Lahaye. “Het is een legendarische plaats met geschiedenis, we zouden ze graag gepast eren. Doel is good vibes te brengen in Poperinge. Het is niet de bedoeling fuiven te organiseren, de buren zullen geen last hebben. Alles wat we organiseren zal covid-veilig zijn. Wij werken zelf met mondmasker en klanten moeten covid safe zijn. We kijken voor thema-avonden, een kaartersavond, een bedrijfsfeest, verjaardag, noem maar op.”

(PhD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier