Drankbedrijf 7 Sins wint award voor beste non-alcoholische aperitief: “Onze vijfde zonde is in de maak”

Kurt De Craene proeft de gin in BarAvina by Alexandra in Knokke-Heist. © DM
Dirk Meulders
Dirk Meulders Medewerker KW

Voor de zevende keer op rij mag 7 Sins zich de winnaar noemen van een internationale award. Op de prestigieuze IWSC competitie in Londen won het Knokke-Heistse bedrijf met ‘Sloth’ de award voor Beste Non-Alcoholische Aperitief.

“Met 7 Sins vertegenwoordigen we zeven verschillende dranken, elk met een andere zonde. Momenteel zijn er vier dranken bedrijfsklaar. Onze eerste zonde ‘Pride’ werd Internationaal bekroond met de prijs van ‘Gin Of The Year’”, vertelt Brand Manager Sam De Rycke. “’Envy’, een vermouth met een frisse aanzet, behaalde maar liefst vier awards: Best Semi-dry, Best New Launch, World’s Best Design en als kerst op de taart ‘World’s Best Vermouth’.”

Stijging van 400%

“Met ‘Greed’ behaalden we een Silver Award op de Rum Masters in Londen. Nu is er dus ‘Sloth’, de moeilijkste aperitief om als zonde te definiëren. Alcohol is immers een drager van onze aperitiefs en die valt weg. Bij 7 Sins hebben we de non-alcoholische aperitief de naam ‘Sloth’ gegeven, wat luiheid betekent. Maar laat ons duidelijk zijn dat we niet op onze luie stoel zaten bij het maken van de perfecte receptuur voor een alcoholvrije aperitief. Deze werd door verschillende sommeliers geproefd en bijgestuurd omdat hun mening minstens even belangrijk is. Zeker met hun field ervaring. Het resultaat mag er zijn.”

Met ‘Sloth’ behaalden we in Londen een bronzen medaille

“Dit werd bevestigd tijdens de internationale IWSC Low & No Alcohol Awards competitie in Londen waar we een score van 89/100 en een bronzen medaille behaalden. Op deze meest gerenommeerde IWSC competitie is het aantal inzendingen voor de categorie Low & No Alcohol dit jaar gestegen met 400%. Het is een competitieve categorie omdat bij heel wat restaurants en horeca de vraag naar non-alcoholische dranken aan het toenemen is”, vertelt De Rycke. “‘Sloth’ heeft een kruidige aanzet met toetsen van jeneverbes, nootmuskaat en peper. Een florale middenbouw van oranjebloesem en een frisse toets van Buddha’s hand, een citrusvrucht.”

World’s Best Design

“De inhoud is belangrijk, maar het oog wil ook wat”, aldus Sam De Rycke. “Daarom gaven we onze ‘Sloth’ een exclusieve uitstraling door een sleeve rond de fles. Het design is in Londen uitgeroepen tot World’s Best Design. Dit unieke design trekken we verder in mini-flesjes. Bij BarAvina by Alexandra op het Van Bunnenplein in Knokke-Heist zien ze dat het design van de flesjes in trek is. “Onze klanten reageren enthousiast en posten heel wat foto’s op hun sociale media”, vertelt Peter Plovier.

“7 Sins heeft nog een extra unieke troef naar alle zelfstandige ondernemers”, aldus Sam. “Door het uniek concept creëren we de mogelijkheid om ook een eigen fles volledig op maat te personaliseren. Dit zowel voor de grote als voor de mini-flesjes. Ondertussen werken we bij 7 Sins verder aan ons verhaal en onze vijfde zonde.”

(DM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier