Herwig Dejonghe wil met Be Delicious wereld veroveren met Belgische streekproducten

Het team van Be Delicious: V.l.n.r. Ketty Mussly, Sebastiaan Vanneste en Herwig Dejonghe. © Stefaan Beel
Philippe Verhaest

Ondernemer Herwig Dejonghe lanceert met Be Delicious het ultieme platform om Belgische streekproducten over de wereld te verspreiden. Nu al varen 24 culinaire delicatessen onder zijn vlag.

De kiem van Be Delicious werd in de zomer van 213 gelegd en bijna drie jaar later zit het initiatief op kruissnelheid. “Met Be Delicious willen we Belgische streekproducten overal ter wereld promoten én ze er ook verkrijgbaar maken”, legt Herwig Dejonghe uit. de ex-CEO van diepvriesgigant Pinguin is de grote bezieler achter het project.

“Enerzijds willen we de culinaire toppers exporteren en mikken we daarbij vooral op wereldsteden, anderzijds willen we ook een promotieorgaan zijn.” Be Delicious ging daarvoor al in zee met Fevia, de federatie van de voedselindustrie in België.

“Aanvankelijk zijn we met zes, voornamelijk West-Vlaamse, bedrijven gestart. Nu is het aantal al tot 24 aangegroeid”, klinkt het trots. “Be Delicious is ook een samenwerking aangegaan met Belgische ambassades in het buitenland, waar ze recepties verzorgen. “En dat doen we volgens een all-in-formule: één factuur die alle kosten dekt. Zo hadden we al geslaagde evenementen in Parijs, Milaan, Singapore, Rome, Vietnam en Chili.”

West-Vlaamse toppers

Een pak bekende toppers sloten zich al bij Be Delicious aan: het potjesvlees van De Veurn’ Ambachtse, Flandrien Kaas van Triporteur, de pannenkoeken van het Beauvoords Bakhuis, maar ook Ganda Ham, de verse frietjes van Remo-Friet en Belgian Wines, dat de beste Belgische wijnen vertegenwoordigt.”

Het hoofdkwartier van Be Delicious komt in de Noordstraat 140 in Roeselare, waar Herwig Dejonghe een gloednieuw ondernemerscentrum heeft gerealiseerd. Dat opent vanavond officieel de deuren.

www.bedelicious.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier