"De pop-up frituur is een alternatief voor de kalmere maanden november, december, januari en februari", vertelt Geert. "Met onze mobiele frituren verzorgen we enkel feesten. In de wintermaanden is het dan ook sowieso kalmer. We stonden gedurende zeven jaar op de kerstmarkt in Roeselare maar daar is nu een eind aan gekomen. Daardoor kon ik het idee om een pop-up frituur te beginnen voluit uitwerken. Dat idee zat al goed twee jaar in mijn hoofd."
...

"De pop-up frituur is een alternatief voor de kalmere maanden november, december, januari en februari", vertelt Geert. "Met onze mobiele frituren verzorgen we enkel feesten. In de wintermaanden is het dan ook sowieso kalmer. We stonden gedurende zeven jaar op de kerstmarkt in Roeselare maar daar is nu een eind aan gekomen. Daardoor kon ik het idee om een pop-up frituur te beginnen voluit uitwerken. Dat idee zat al goed twee jaar in mijn hoofd.""We hebben altijd zes mobiele frituren op de baan en werken met vijf vaste werkkrachten, flexijobbers en jobstudenten. Doordat we in de pop-up frituur drie man gaan tewerkstellen, is er tijdens de wintermaanden meteen toch voldoende werk voor onze mensen." Geert zal de frituur samen met zijn zoon Jens en een derde persoon bemannen en werkte zijn idee ondertussen tot in de puntjes uit. "Het wordt niet zomaar een frituur", weet Geert. "In mijn frituur wil ik tonen welke producten ik wil eten, hoe ik wil dat ze geserveerd worden en in welke omgeving ik die producten wil opeten." De frituur die hij voor ogen had, mocht dan ook niet zomaar een frietkot zijn. "Ik liet een volledig nieuw chalet van 7,5 op 3,5 meter maken", legt Geert uit, "Dat chalet bevindt zich voor de eigenlijke frituur. Frituur en chalet zijn twee aparte delen die verbonden worden door een luifel. In het chalet is er ruimte voor 18 man voor het ter plaatse opeten van hun frietjes, maar meenemen kan uiteraard ook. We hebben ook gezorgd voor een aparte in- en uitgang waardoor er een vlot doorvloeisysteem zou moeten zijn.""Het chalet zal ook 'verouderd' worden met oude kroonluchters, oude spiegels en oude kaders met spreuken aan de wand. Het is dan ook onze bedoeling om zeker 25 tot 30 jaar terug te gaan in de tijd, maar dan in een moderne uitvoering. Dat uit zich ook in de aangeboden producten. Zo zullen er net als tientallen jaren geleden het geval was maar twee formaten frietjes aangeboden worden: een kinderfriet en een pak 'normale' friet. Verder zijn - ook zoals vroeger - enkel vijf soorten snacks te krijgen: frikandellen, bouletten, mexicanos, kaaskroketten en brochettes. Daarnaast is er ons zelfbereid stoofvlees op basis van Hasseltse Koffie. De frietjes zullen, net als vroeger, in puntzakken geserveerd worden en niet in bakjes.""Verder staat ook kwaliteit voorop. Zo wordt onze friet een 'specialleke'. Ik heb de frietjes die we zullen serveren een jaar getest. Dat resulteerde in frieten die krokanter zijn dan een 'gewone' friet, niet rimpelen of inzakken en die langer warm blijven in de papieren zakken waarin ze verpakt worden voor klanten die hun frietjes mee naar huis nemen. Ook op het gebied van sauzen gaan we voor kwaliteit. We bieden er zeven van een Belgisch kwaliteitsmerk aan plus joppiesaus en zelfgemaakte tartaar."Geert zegt met de parking van de Proxy Delhaize een toplocatie te hebben voor zijn pop-up. "We staan tussen de broodautomaat en de weg, ideaal dus", meent Geert, "Bovendien is er voldoende parking." Het project werd overigens gerealiseerd in samenwerking met Geert Vandecappelle van Proxy Delhaize, terwijl ook Dirk Vansevenant van het benzinestation aan de Proxy enthousiast is." (Carl Bruneel)