Dominique Monami wordt collega van Xavier Malisse bij tennismerk Snauwaert

Redactie KW

Voormalig tennisster Dominique Monami is de nieuwe pr- en communicatiemanager bij tennismerk Snauwaert, dat eind november bijna 25 jaar na het faillissement zijn comeback aankondigde.

“Bij de start van mijn tenniscarrière was Snauwaert mijn allereerste sponsor”, aldus Dominique Monami in een persbericht. “Nu, 27 jaar later, ben ik zeer verheugd dit kwaliteitsmerk de gepaste ondersteuning te bieden bij de herlancering op de nationale en internationale markten.” De voormalige nummer negen van de wereld blijft ook aan de slag als coach in de bedrijfs- en sportwereld.

Enkele Vlaamse ondernemers haalden vorig jaar de merknaam en de rechten van Snauwaert van onder het stof en willen vanaf begin dit jaar opnieuw Snauwaert-tennisrackets op de markt brengen. Xavier Malisse werd aangetrokken als merkambassadeur. Het gamma zal behalve rackets ook tennisballen, topsnaren en grips bevatten. Later moeten nog schoeisel en kledij volgen.

Snauwaert werd in 1928 opgericht in Beveren bij Roeselare en groeide in de jaren zeventig uit tot een wereldspeler. Het verkocht toen ongeveer drie miljoen rackets per jaar. Een van de grote concurrenten was een ander Belgisch merk, Donnay. De komst van goedkope rackets van composiet uit Azië luidde in de jaren tachtig het begin van het einde in. In 1991 ging Snauwaert failliet.

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier