Burger King opent tweede filiaal op West-Vlaamse bodem

De vestiging in Kortrijk is meteen het negende Belgische restaurant dat Burger Brands Belgium inhuldigt. © BRU
Redactie KW

Na Brugge heeft nu ook Kortrijk zijn eigen Burger King-restaurant.

Uniek aan de nieuwe vestiging is alvast dat de Amerikaanse hamburgerketen – die wereldwijd zo’n 16.000 restaurants telt – voor de eerste keer in Vlaanderen een restaurant uitrust met een drive-in. “Onze vestiging in Kortrijk is meteen het negende Belgische restaurant dat Burger Brands Belgium inhuldigt op minder dan een jaar tijd”, legt Koen Imbo, Operations Manager van Burger King uit.

Werk voor 60 personeelsleden

“Als locatie voor ons nieuw Burger King-filiaal werd het vroegere Quick-restaurant langs de Ringlaan aan het Ring Shopping Noord binnenin volledig gestript en in een nieuw jasje gestoken. Na de grondige metamorfose die het gebouw onderging, biedt onze nieuwe vestiging – die zo’n 425 m² groot is – plaats aan zo’n 148 klanten, naast de drive-in. In tegenstelling tot het vroegere Quick-restaurant werd de personeelscapaciteit verdubbeld, waardoor we nu 60 personeelsleden uit de regio werk kunnen aanbieden. Voor de aanwervingscampagne werkten we samen met VDAB Werkwinkel Kortrijk. Met succes, want alle vacatures werden heel snel ingevuld.”

Al snel boden dinsdagmorgen de eerste klanten zich aan in het Burger King-restaurant op de grens van Kuurne met Kortrijk. “De eerste signalen die we van onze bezoekers mogen opvangen, zijn alvast positief”, gaat Koen Imbo verder.

Freestyle-zuilen van Coca Cola

“Bij Burger King wordt de Whopper aangeboden. Dat is een sappige hamburger die gegrild wordt op kenmerkende wijze boven open vuur en voorzien is van heerlijke groenten. Die worden in het restaurant zelf gesneden overdag. Dat doen we om hun smaak en versheid te bewaren. Ik ben er alvast van overtuigd dat de smaak van onze Whopper snel in de smaak zal vallen. Ook de twee aanwezige Freestyle-zuilen van Coca Cola in onze nieuwe zaak zullen ongetwijfeld heel wat harten van jongeren sneller laten slaan. Ze krijgen de keuze uit meer dan 100 verschillende smaken aan frisdrank.”

Aan het pasgeopende Burger King-restaurant hangt een prijskaartje van om en bij 1,2 miljoen euro.

(BRU)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier