"Achter alles zit een verhaal bij Bruynooghe Koffie en dat nemen we mee in het gehele plaatje. Zelfs onze traditionele receptuur maakt deel uit van de eigenheid en identiteit van het merk", verduidelijkt Frans Van Tilborg, ceo van Miko.
...

"Achter alles zit een verhaal bij Bruynooghe Koffie en dat nemen we mee in het gehele plaatje. Zelfs onze traditionele receptuur maakt deel uit van de eigenheid en identiteit van het merk", verduidelijkt Frans Van Tilborg, ceo van Miko.Het begon voor het echtpaar Prosper Bruynooghe en Maria Berteele in 1935 als klein familiebedrijf en groeide doorheen de jaren uit tot een heus merk. De dubbele B op de koffiedozen refereert dan ook naar beide achternamen. In 2002 werd het product dan overgenomen door Miko, maar de originaliteit bleef bewaard. "Zo worden heel typisch nog enkele mooie, klassieke bonen gebruikt uit Sumatra of Antigua (Guatemala, red.). Meer verklappen we uiteraard niet. Waar het ook om gaat, is dat dit smaakpallet perfect afgestemd is op de West-Vlaamse koffieliefhebber met een voorkeur voor verfijnde en wat zachtere koffie", aldus Fran Van Tilborg.De jarenlange evolutie zorgde steevast voor de nodige rebrand van het merk. Het werd hoogtijd om over te schakelen naar een jonger en frisser gegeven met een fluwelen toets naar het West-Vlaamse. "Met de rebranding willen we de rest van het land ook warm maken voor onze koffie, maar we willen er ook de roots mee benadrukken. De lokale verankering heeft van Bruynooghe een sterk merk gemaakt en de West-Vlaamse spreuken op de rebranding zijn een knipoog naar ons trouw publiek", weet Frans Van Tilborg. "Het is niet de bedoeling ons trouw publiek in de kou te laten staan, maar we willen het jonge publiek verbinden met de vaste waarden. Het nieuwe Bruynooghe is een mix tussen nostalgie en innovatie." Omdat er geen opvolging verzekerd was voor vader Jan Bruynooghe koos men ervoor om met Miko in zee te gaan. "Miko en Bruynooghe hebben mekaar toen gevonden omdat de bedrijfscultuur nu eenmaal klikte", vertelt ceo Fran Van Tilborg. Achttien jaar later staat de firma nog steeds aan het roer van dit Kortrijkse merk. "Het is een geweldige koffie die door ons personeel uiterst klantvriendelijk in de markt wordt geplaatst. Je zou bijna zeggen dat het niet meer van deze tijd is. Toch wensen wij onze klanten de eeuwige knuffel te geven."