"Deze award is volledig de verdienste van general manager Steve Vanbelle en zijn team. Sinds de opstart van Velotel, twee jaar geleden, hebben ze het hotel met veel enthousiasme en passie omgevormd tot een succesverhaal. We zijn ervan overtuigd dat dit concept zich verder zal ontwikkelen in de toekomst", vertelt hoteleigenaar Christophe Desimpel.
...

"Deze award is volledig de verdienste van general manager Steve Vanbelle en zijn team. Sinds de opstart van Velotel, twee jaar geleden, hebben ze het hotel met veel enthousiasme en passie omgevormd tot een succesverhaal. We zijn ervan overtuigd dat dit concept zich verder zal ontwikkelen in de toekomst", vertelt hoteleigenaar Christophe Desimpel."Je wordt voor deze award genomineerd door touroperators, lezers van het magazine, hotelgasten en ook mystery guests", vertelt Steve Vanbelle. "Eens je geselecteerd bent, vragen ze om marketingmateriaal door te sturen. Blijkbaar sloeg dit enorm aan bij de jury, ook omdat we toekomstgericht denken. Mensen worden sportiever en daar spelen wij met ons fietsconcept volledig op in. Daarnaast hebben we het hotel de voorbije twee jaar ook stelselmatig gerenoveerd,en daar krijgen we alleen maar positieve reacties op. Binnenkort steken we de lobby nog in een nieuw kleedje.""Verwachten vanaf volgend jaar ook veel Japanners"De Luxury Travel Guide is een Brits magazine, dat wordt verdeeld in Groot-Brittannië, de USA en Canada. "Een goeie zaak voor ons," weet Steve Vanbelle, "want vooral Amerikanen en Canadezen komen graag Brugge en omgeving per fiets verkennen. Ze verblijven hier dan al vlug vier, vijf tot zelfs tien dagen. Andere gasten komen uit fietsland Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië. Zuid-Amerika is een nieuwe markt voor ons, door enkele touroperators waar we mee samenwerken. En vanaf volgend jaar verwachten we veel Japanners. We horen dat daar een nieuwe generatie klaarstaat die naar Brugge wil komen. Zij zijn heel gevoelig aan een stabiel economisch klimaat op hun reisbestemming en blijkbaar is dit momenteel gunstig genoeg."Ook vorig jaar al een award gewonnenVorig jaar won Velotel ook al een zilveren Horeca Award als 'beste kind- en fietsvriendelijk hotel van België'. Een groeiende prijzenkast is echter geen reden om op de lauweren te rusten. "Voor ons is dat een boost, weten dat ons concept werkt en dat onze service onze sterkte is. Het motiveert ook onze medewerkers om nog béter te doen en steeds op zoek te gaan naar nieuwe ideeën om onze gasten nog beter te kunnen ontvangen. Bovendien willen we naar de toekomst toe ook andere hotels onder onze Velotelvlag brengen, in binnen- én buitenland", besluit Steve Vanbelle.Het hotel in de Handboogstraat 1 in Brugge (Sint-Pieters) werd 15 jaar geleden gebouwd door Aimé Desimpel. Oorspronkelijk gebeurde de uitbating onder de naam Scandic, vanaf 2006 werd dat Apollo hotel. Twee jaar geleden vormde huidig eigenaar Christophe Desimpel het samen met general manager Steve Vanbelle om tot 'Velotel'. Sindsdien wordt niet enkel gemikt op zakengasten, maar ligt de focus sterk op fietstoerisme. Het nieuwe motto werd 'cycling leisure, business pleasure hotel' en de kleuren van de bekendste wielertruien worden sterk in de verf gezet. (AD)