Brouwerij Kazematten lanceert gepersonaliseerde flessen voor getroffen horecazaken

Tom Gheeraert
Tom Gheeraert Medewerker KW

Nu de horecazaken ruim twee maanden door de coronacrisis moeten sluiten, beslist de Ieperse stadsbrouwerij Kazematten om hen extra te steunen. Nadat de zaken eerder gratis vaten konden claimen, krijgen ze nu de kans om gepersonaliseerde flessen Wipers Times 14 te verkopen.

“De coronamaatregelen treffen de horeca en toeristische sector midscheeps”, zegt woordvoerder Pieter Verdonck van Brouwerij Kazematten en St.Bernardus. “Ondertussen twee maanden geleden zagen alle ondernemers zich genoodzaakt om hun deuren te sluiten, of zich enkel te focussen op afhaalmaaltijden. Vanuit onze brouwerijen in Watou en Ieper hebben we in deze periode een aantal initiatieven ontwikkeld om deze getroffen ondernemers een hart onder de riem te steken. Zo kon iedere vatenklant, zowel van St. Bernardus als van Kazematten, ondertussen een gratis vat claimen via de respectievelijke websites.”

Fundraising

Nu steekt Brouwerij Kazematten nog een tandje bij. “Brouwerij Kazematten is een kleinschalige stadsbrouwerij die leeft bij de gratie van de Ieperse horeca en steunt op de levendige toeristische activiteit van de mooie stad. Ze horen met andere woorden bij de belangrijkste stakeholders van de brouwerij. De fundraisingactie beoogt waarde te creëren voor deze ondernemers die doorgaans waarde creëren voor Brouwerij Kazematten.”

Iedere geïnteresseerde zaak of ondernemer krijgt de kans om gepersonaliseerde flessen Wipers Times 14 (75cl) te verkopen, waarbij er op de voorkant hun logo en naam wordt meegenomen. Iedere fles kost 7 euro, waarbij er per fles 4 euro terugvloeit naar de ondernemer in kwestie.

Deelnemers

De verkoop verloopt via de webshop. Via volgende link vind je een overzicht van alle deelnemers tot nu toe. Ondertussen gingen een dertiental zaken in op het initiatief, waaronder Hotel Ariane, Museum Hooge Crater en Vinyl & Chill. Alle deelnemers zijn te vinden op https://shop.sintbernardus.be/nl/categorieen/kazematten.

“Iedere deelnemer wordt voorzien van een gepersonaliseerde visual en landingspagina en kan zo via zijn eigen communicatiekanalen – website, social media, nieuwsbrief… – de verkoop stimuleren”, vervolgt Pieter Verdonck. “De verkoop duurt zolang de sluiting van de horecazaken en logiesverstrekkers duurt. De flessen worden ofwel opgestuurd of zijn verkrijgbaar bij ondernemer in kwestie, op die manier creëren we een extra stimulans om klanten tot bij de respectievelijke ondernemer te krijgen, eens ze terug mogen opstarten. Geïnteresseerde ondernemers kunnen instappen in het verhaal door middel van een mailtje naar marketing@sintbernardus.be.” (TOGH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier