"Om een stand op Food & Hotel Asia te bemachtigen moet je van goeden huize zijn", vertelt Nicolas T'Joen, die samen met zijn vader Jos de brouwerij runt. "Het is een van de snelst uitverkochte beurzen ter wereld. Dat onze brouwerij hier staat, is uniek. ...

"Om een stand op Food & Hotel Asia te bemachtigen moet je van goeden huize zijn", vertelt Nicolas T'Joen, die samen met zijn vader Jos de brouwerij runt. "Het is een van de snelst uitverkochte beurzen ter wereld. Dat onze brouwerij hier staat, is uniek. Op die manier komen we in contact met bezoekers uit Zuid-Oost-Azië, India en Australië. Dat is belangrijk, want we investeren volop in verdere groei en expansie."Om de harten van de Aziaten te veroveren pakt de brouwerij meteen uit met een nieuwe reeks bieren. "We gooien ons op de fruitbieren met de Passion Bie, Cherry Bie en Peachy Bie", aldus Nicolas. "Fruitbieren met een laag alcoholpercentage van 3,7 %. Dat is niet toevallig, want we zijn er van overtuigd dat deze zoetere bieren erg in de smaak zullen vallen in exotischere landen. De Aziatische keuken speelt graag met contrasten tussen zoet en zuur. De nieuwe fruitbieren sluiten naadloos aan bij de culinaire tradities van de regio."De forse groei van Brouwerij De Bie en de populariteit van haar bieren is ook de Belgische ambassadeur Andy Detaille in Singapore niet ontgaan. Hij heeft een delegatie van de brouwerij uitgenodigd voor een bezoek aan de ambassade. Hij kreeg de kans als een van de eersten het nieuwe gamma fruitbieren te degusteren.(vadu)