In totaal registreerden zich meer dan 300 handelaars. Tussen 22 november en 10 januari kon het grote publiek zijn stem uitbrengen en stoefen met hun favoriete winkelier. Meer dan 18...

In totaal registreerden zich meer dan 300 handelaars. Tussen 22 november en 10 januari kon het grote publiek zijn stem uitbrengen en stoefen met hun favoriete winkelier. Meer dan 18.000 mensen brachten hun stem uit en voor Oostende kwam Brooklyn in de Kapellestraat er uiteindelijk als winnaar uit.Brooklyn Oostende is daarmee de lokale ambassadeur van de stad. "Wij vinden lokaal kopen erg belangrijk", vertelt winkelverantwoordelijke Marleen Van Loocke. Marleen werkt er al 40 jaar als shopmanager. "Mensen hebben alsmaar minder tijd en grijpen dan al snel eens naar het internet voor de aankoop van bepaalde zaken. Daarom is het belangrijk dat mensen weten dat de winkels in de straat nog steeds erg belangrijk zijn. Zonder winkels heb je ook geen winkelstraten meer", aldus Marleen (midden), op de foto geflankeerd door haar team: Dominique De Buf, Hilde Dewanckele, Ines De Buf en Katia Kenis. (JRO)